Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja om..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Börja om..

Har en PSP som modifierats hos psxcare, använder inte så ofta men upplever att varje gång jag tar fram och lägger på ngt nytt spel så funkar det inte och man måste uppgradera.

Mitt problem är att den uppgradering som ska kunna göras on-line funkar aldrig, det får mig att tro att jag har gamla och nya filer i en röra på kortet.

Min tanke är att jag vill formatera och lägga tillbaka bara de filer som behövs på kortet och sedan köra en on-line uppdatering. Dock vet jag inte vad som behövs och hur man enklast får dit det.

Finns det något enkelt tips för detta, eller är jag helt fel ute?

Låter man sin PSP ligga är det ju solklart att man måste uppdatera med jämna mellanåt, nyare spel kräver mer av PSP enheterna osm "Patchas" in i nya uppdateringar...

5.0 M33-4 är den senaste CFW
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Jag inser det men jag får inte uppgraderingen att funka och misstänker att det ligger för mycket skräp på minneskortet. Uppfattar det som om det ska gå enkelt nu när jag fick den (då) nya fw som skulle gå att uppgradera över nätet.

Som sagt, tips om hur jag kommer till "startläge" med minneskortet, alternativt uppgraderar enkelt.

Jag har laddat ner både ny fw, döpt om och lagt tillsammans med uppgraderingsfiler i \games\update men det funkar helt enkelt inte..

Comment

Vad har du för firmware inne nu då???
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Hur kollar man det?

Comment

Det kollar du i system settings/system information ...
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

3.52 M33

Comment

Ladda ner dessa två:
                http://exophase.com/files/psp/500m33_4.zip
                http://rapidshare.com/files/154173870/500.PBP

Lägg EBOOT.PBP och 500.PBP i ms0:/PSP/GAME/UPDATE/
                Sen så dyker dom upp i game-sektionen.
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Antar att det är "M33-4" "PSP Update ver 5.00" som ska köras?

Kommer till:
                  Unpacking... Done.
                  Please wait...

Sen stannar den där? Det var detta som var mitt ursprungliga problem. Idé?

Comment

Fler som har samma problem?

Comment

Fick du inget svar efter 5 minuter sp vänta lite längre!!!!
                      Detta är ett Forum ingen Chatt!
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

(18h)

Tack Pendragon, har du något tips, sitter fast här? tagit bort allt annat så nu finns det bara uppgraderingen att välja på men den går helt enkelt inte vidare.

Comment

Original inlägg av djdj Visa Inlägg
                          (18h)

Tack Pendragon, har du något tips, sitter fast här? tagit bort allt annat så nu finns det bara uppgraderingen att välja på men den går helt enkelt inte vidare.
                          Hur länge har den stått så?
                          Den verifierar antagligen 500.pbp, det kan ta ett tag.
                          Kolla om kortet är orginal och inte pirat också
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                          4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

den står så tills den stänger av och är kvar i det läget när man sätter igång igen.

Menar du minneskortet, det är ett Sandisk 2Gb ProDuo?

Jag noterade nu när jag tog ur kortet att inget ändrades, så antar att den hängt sig..

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                              Hur länge har den stått så?
                              Den verifierar antagligen 500.pbp, det kan ta ett tag.
                              Kolla om kortet är orginal och inte pirat också
                              För att se om minneskortet är orginal gör detta: http://www.youtube.com/watch?v=0bJDXAmgamE

Står i FAQ
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X