Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snart har PSP-3000 CFW! LÄS!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har fått diverse information från mina leverantörer om att blue tool först skulle lanseras som ett "vanligt" tool/pandorabatteri med enda skillnaden att det var lite lysdioder samt en knapp för att välja om det skulle vara vanligt batteri eller pandorabatteri.

Att det skulle fungera på psp3000 hade STRUKITS som funktion!

Veckan efter jag fick den informationen ströks produkten från min leverantörs sortiment.

Hur säger man nu...håll inte andan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

NU HAR PSPGEN SLÄPPT CFW SOM FUNGERAR PÅ SAMTLIGA MODELERNA!
      Du måste ha CickHEN R2 aktiverad. Sen kan du installera CFW 5.03 GEN-A (Full) och spela ISOs

GUIDE OCH ALL INFO:
      http://pspcustomfirmware.com/psp-cus...-a-for-hen.htm
      Last edited by allewii; 2009-06-07, 19:43.
      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Tänk på att du MÅSTE ha 5.03 för att det ska funka
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jag läste om detta när han announcade att den var påväg. Avfärdade det dock som en bluff men då hade man tydligen fel
          Detta är grovt bra nyheter och förtjänar nästan en egen tråd
          Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
            Jag läste om detta när han announcade att den var påväg. Avfärdade det dock som en bluff men då hade man tydligen fel
            Detta är grovt bra nyheter och förtjänar nästan en egen tråd
            Kan göra en ny tråd om folk vill
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Funkar väl fint att bara fortsätta här eller vad tycker ni mina ärade forum pals .... ????
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                Funkar väl fint att bara fortsätta här eller vad tycker ni mina ärade forum pals .... ????
                Men jag gör en GUIDE hur man installerar allt senare idag
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                  Tänk på att du MÅSTE ha 5.03 för att det ska funka
                  Vilken firmware är det på psp3000 man handlar i butik idag, senare eller äldre?
                  Och om senare, går det att downgrada?
                  Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Det borde troligtvis vara 5.03 eller steget under ....
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Så om man ska köpa en PSP för flashning så är sista hoppet nu?
                      There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                        Men jag gör en GUIDE hur man installerar allt senare idag
                        Inte för o hetsa på eller något men jag tänkte be dig inkludera även pandora batteri guide (om det krävs till psp3000?) och om stegen skiljer sig markant från äldre modeller, för oss n00bs på psp.

Om någon har en utförlig guide på engelska så länka gärna
                        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                          Det borde troligtvis vara 5.03 eller steget under ....
                          Man hoppas ju det eftersom vad jag läst precis går det inte att backa
                          You have to be on firmware 5.03 , if you are above Its IMPOSSIBLE to downgrade to 5.03.
                          Och senaste på PSP sidan verkar vara 5.50
                          http://www.us.playstation.com/Support/SystemUpdates/PSP

Ingen som köpt en 3000 nyligen och kan bekräfta firmware i den?

Comment

Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
                            Inte för o hetsa på eller något men jag tänkte be dig inkludera även pandora batteri guide (om det krävs till psp3000?) och om stegen skiljer sig markant från äldre modeller, för oss n00bs på psp.

Om någon har en utförlig guide på engelska så länka gärna
                            Kommer nog inte komma något pandora batteri till det . Men tror du det räcker om jag tar en engelsk guide eller vill ni ha på svenska`?
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Jag har fått igång ISOs på en PSP 3004 med mjukvara 3.05 via ChickHen Tiff exploit + extra program.
                              Ingen 100% bra lösning då man måste Tiffexploita maskinen varje uppstart o sen köra igång Homebrewenabler o sen ladda isofilen...

Inte en Custom Firmware som är permanent men ett steg frammåt.

Lägger upp en video om det lite senare när jag hinner.
                              Vi köpte in 3.st 3004 modeller o labbade lite med.
                              Förmodligen säljer vi dessa med minneskort preppade med rätt filer.
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Min guide är klar på svenska nu men problem att göra ny trådar verkar vara fel på servern , Men jag lägger upp den så snart det funkar
                                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X