Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel när jag flashar.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel när jag flashar.

Hej!
    Har nedgraderat min PSP till 1.50 eftersom jag ska flasha det. Ska nu installera någon CFW, spelar ingen roll vilken version. Eller är det någon stor skillnad mellan alla versioner? Jag har ett PSP 1004 (tjockt). Jag lägger in UPDATE filen med PBP filerna i N:/PSP/GAME. När jag sedan startar mitt PSP och går in på GAME/Memory Stick/CFW ... så blir skärmen först svart och sedan kommer jag tillbaka till XMB och det står bara "The file is corrupt (80020001)". Jag har inte något Pandora Minneskort eller ett Magic Memory Card. Vet någon vad som är fel?
    Last edited by Ric; 2009-01-23, 22:21.
    Alla heter Glenn i Göteborg!

Stoppa i ett spel eller ställ in UMD emulering i Recovery
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Har fått igång det nu med hjälp av denna guide. http://forums.noobz.eu/general-discu...de-tutorial/0/
      Hoppade dock över steg 4 då det inte fungerade när jag gjorde det steget. Jag, jag har tjocka PSP (1004).

Jag kan inte heller få igång Recovery Mode. Håller in ON/OFF knappen i 10 sekunder när jag stänger av PSP:et. Därefter håller jag in R samtidigt som jag startar det. R knappen sitter fast lite så jag kan inte trycka ned den lika mycket som L knappen, men jag kan fortfarande använda den i spel och film. Men jag får inte upp Recovery Mode.

Det är i /PSP/GAME/ man ska lägga de nedladdade spelen va (ISO och CSO)? När jag gör det så ser jag inte spelen sen när jag är i XMB på /Game/Memoery Stick/ på mitt PSP.

Comment

Lägg spelen i ISO mappen:P
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Har fått allt att fungera nu, bara det att jag måste ha en skiva i för att kunna starta något spel från minneskortet. Jag vet att man kan ändra det i Recovery Mode så man slipper ha en skiva i. Har hört att ifall man ändrar fel saker i Recovery Mode så kan PSP:et bli brickat, något jag inte vill. Så skulle ni kunna skriva vart man ska gå in och vart man ska trycka här? Tack.

Comment

PSP Rec -> Configuration -> UMD Mode, sätt på Sonys.

Annars så kan du enable VSHMenu och trycka på select i XMBn, kolla in FAQen
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hej!
              Har laddat ned Ps1 spelen Tarzan, CTR och Herkules. Minnen. Problemet är att jag inte får igång dem. Lägger in dem på t'ex /PSP/GAME/Tarzan/EBOOT. Det har fungerat bra med andra Ps1 spel jag laddat ned. Jag går in på Game/Memorystick och klickar på en spelikon. Det kommer först upp en bild där det står P.O.P.S. med stora bokstäver. Under står det Playstation One Portable Station. Efter det blir skärmen gråsvart och efter ca 10 sekunder stänger PSP:et av sig. CTR fungerar inte ens att klicka, det är Corrupt Data.
              I tråden Playstation portable FAQ stod det att OE isofs legacy kan hjälpa. Har testat att använda det fast då står det The Game could not be started efter P.O.P.S. Har ni något tips på vad man kan göra för att få det att fungera?

Comment

Ladda ner en ny fil av spelet och testa:P
                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Har laddat ned en nytt spel nu. Problemet denna gång är att det är4 stycken filer, 001, 002, 003, 004. Det är filtypen. Hur gör jag för att kunna spela det spelet på mitt PSP?

Comment

Ladda ner 7zip eller öppna .001-filen med winrar
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                      Ladda ner 7zip eller öppna .001-filen med winrar
                      Jag har laddat ned 7zip nu. Högerklickar på .001-filen och väljer 7-xip -> Extract Here. Då kommer det bara upp en ruta där jag ska skriva in ett lösenord. Hur vet jag vad lösenordet är?

-----

Jag har en annan nedladdning av samma spel. Den består av 2 Winrar Filer. Om jag markerar båda och väljer Extract Here så får jag 3 olika filer, SUB, CCD och IMG. Hur ska jag göra med den?
                      Last edited by Ric; 2009-01-24, 20:02.

Comment

Original inlägg av Ric Visa Inlägg
                        Jag har laddat ned 7zip nu. Högerklickar på .001-filen och väljer 7-xip -> Extract Here. Då kommer det bara upp en ruta där jag ska skriva in ett lösenord. Hur vet jag vad lösenordet är?

-----

Jag har en annan nedladdning av samma spel. Den består av 2 Winrar Filer. Om jag markerar båda och väljer Extract Here så får jag 3 olika filer, SUB, CCD och IMG. Hur ska jag göra med den?
                        HAHA. Tanka inte craprealser från Piratebay FFS

Tanka en riktig scenerelease istället...
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                          HAHA. Tanka inte craprealser från Piratebay FFS

Tanka en riktig scenerelease istället...
                          ??

Comment

ladda ner riktiga scenerelease Som typ loders...
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av Ric Visa Inlägg
                              ??
                              Riktiga releaser har inga lösenord...
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X