Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP + Mobilt Bredband (3G)?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PSP + Mobilt Bredband (3G)?

Finns det något sätt att få PSPn att fungera med mobilt bredband?

Tacksam för svar!

Borde ju gå med en modern mobiltelefon som har både wlan och mobilt bredband, isåfall får du googla rätt på något program som får telefonen att fungera som router så att den "delar ut" bredbandet via wlan.

Tror jag sett något sådant till min HTC men jag har slutat gratisgoogla saker åt latmaskar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok men nåt sätt att få det att funka utan WLAN är då inte möjligt?

Comment

Då får du koka ihop en egen firmware som går ut på nätet via usb-porten, för det finns ju inte så många fler sätt att koppla sin psp till andra enheter än via just usb eller wlan...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Asså jag har ju ett modem från Tre som jag kopplar till min laptopp via usb. De va därför jag undra om det gick att få det att funka med PSPn på nått sätt. Kanske var lite oklar när jag skrev 3G.

Comment

Ligger en liknande tråd här i 360 delen
            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36634

Till Nokia N95 fins det ett program som delar ut W-lan, dock inte testat och HTC som hansi skrev, eller din laptop bör kunna ställas in så den delar på anslutning
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Ligger en liknande tråd här i 360 delen
              http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36634

Till Nokia N95 fins det ett program som delar ut W-lan, dock inte testat och HTC som hansi skrev, eller din laptop bör kunna ställas in så den delar på anslutning

Jo men han nöjer sig ju inte med det, han vill trycka in 3g-modemet rakt in i psp:n typ :-)

Comment

Att PSPn funkar med wlan visste jag redan. Jag tänkte mer om det fanns nåt program som fixade så jag kunde koppla upp mig direkt via mitt mobila bredband(usb). Borde väl inte vara så svårt att skapa ett sånt för nån som kan koda? Men antar att det inte är lika vanligt med mobilt bredband utomlands som i Sverige?

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                  Jo men han nöjer sig ju inte med det, han vill trycka in 3g-modemet rakt in i psp:n typ :-)
                  Aha, men en PSP är ingen dator direkt
                  Stoor skillnad mellan USB Host eller USB enheter! *ler*

Original inlägg av Scinner Visa Inlägg
                  Att PSPn funkar med wlan visste jag redan. Jag tänkte mer om det fanns nåt program som fixade så jag kunde koppla upp mig direkt via mitt mobila bredband(usb). Borde väl inte vara så svårt att skapa ett sånt för nån som kan koda? Men antar att det inte är lika vanligt med mobilt bredband utomlands som i Sverige?
                  Ställ in din Laptop på att "DELA" uppkoppling
                  <ironi>
                  Mer om detta kan du läsa i din Nätverksguide du fick med Nätverkskortet
                  </ironi>
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Scinner Visa Inlägg
                    Borde inte vara så svårt, kul hur folk som aldrig programerat tror att det bara är att skriva några rader...

Att fixa mobilt-bredband skulle vara EXTREMT svårt då man måste skriva en egen drivrutin till PSPn och jag tvivlar på att tillverkar släpper API't till modemet...
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                    4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                      Borde inte vara så svårt, kul hur folk som aldrig programerat tror att det bara är att skriva några rader...

Att fixa mobilt-bredband skulle vara EXTREMT svårt då man måste skriva en egen drivrutin till PSPn och jag tvivlar på att tillverkar släpper API't till modemet...
                      Men vafaan Xager det är väl Basic
                      Kod:
                      10 Initiate="Modem" portmode:3G_EPP-USB
                      20 goto 30
                      31 Print "USB not initiated"
                      32 Goto 37
                      30 If USBmode=0 goto 31
                      35 Print "Fucktardio";
                      36 Endif inkey "$"
                      37 Print "Session terminated"
                      / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Men vafaan Xager det är väl Basic
                        Kod:
                        10 Initiate="Modem" portmode:3G_EPP-USB
                        20 goto 30
                        31 Print "USB not initiated"
                        32 Goto 37
                        30 If USBmode=0 goto 31
                        35 Print "Fucktardio";
                        36 Endif inkey "$"
                        37 Print "Session terminated"
                        Orka köra BASIC xD

Tror faktiskt att du får svårt att accessa pspns API med BASIC men du kan ju försöka hehe
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                          Orka köra BASIC xD

Tror faktiskt att du får svårt att accessa pspns API med BASIC men du kan ju försöka hehe
                          Många rader blir det
                          *i onödan*
                          / Pendragon

Comment

Det finns asså inget sätt att koppla upp sig via mobilt bredband? Eller missförstår jag er nu. Var ska jag skriva in dom där Basic raderna någonstans?

Comment

Jag provade precis wmwifirouter på min windowsmobil med 7.2Mbit 3-abb. Fungerar tyvärr inte med PSP då den programvaran bara kör ad-hoc mode och PSP:n kräver infrastructure mode för att det skall fungera med annat än direkt mellan just 2st PSP.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X