Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000

Så här uppdaterar du till 5.03 firmware:

1)Koppla ihop din psp med din dator och sätt psp:n i USB mode under settings
    2)Sen får du skapa en UPDATE katalog så här "PSP/GAME/UPDATE
    UPDATE ska stå med versaler alltså stora bokstäver

3)Ladda hem filen från: http://www.psp-hacks.com/file/1645
    Packa upp den lägg sedan filen som kommer få namnet EBOOT efter du packat upp den i PSP/GAME/UPDATE
    4)Sen avaktiverar du USB mode och går in under fliken GAME i din psp och klickar på uppdateringen och följer instruktionerna.
    VIKTIGT!Se till så att du har laddat batterierna så att det inte går åt skogen!

Tack till jimpa_84 för denna bra guiden på hur man uppgraderar pspt.

Här är en guide så du får CFW på PSP-3000:

För några dagar sen släppte ett franskt team som kallar sig pspgen, Äntligen klara med att göra Custom Firmware 5.03GEN-A för Homebrew Enabler. Det gör så du kan spela dina isos och hemakodade pogram på PSP 3000 .

Så här gör du:

Saker du måste ha: Version 5.03 på ditt psp och installerat ChickHEN R

1) Du måste kolla vilken version på pspt du har:
    Settings->System Information->System Information

Så här ska det se ut.

2) Nu ska du se till att du laddat ner alla filer som behövs ChickHEN filerna och 5.03GEN-A för HEN.
    http://www.psp-hacks.com/file/1739 för GEN-A
    http://downloads.exophase.com/506/ch...ew-enabler-r2/ för ChickHEN

3) Extrahera filerna till någon mapp på datan så du vet var dom är.

4)I mappen Chicken HEN finns det två "mappar" en för psp 3000 och en för 2000. Vi använder psp-3000 då använder du SLIM mappen. Koppla in din psp till datan.Kopiera ChickHEN och lägg den i mappen Photo= G:\PSP\PHOTO , Om du inte har någon mapp som heter PHOTO så skapa en.

5)I ChickHENR2 mappen (Den zip filen som du extraktade ) Där är det en fil kallad h.bin. Kopiera den till din PSP's minneskort (G:\ eller vad den heter på din data).

Nu kan du ha HEN på ditt psp installerat.

6) För att fixa CFW läs på då.
    I mappen "CF 5.03GEN-A for HEN" finns det ett pogram som heter LAUNCH-ME.exe . Öppna den, Var säker på att "PSP Unit Drive:" står på den mappen som din psp har på datan när den är inkopplad i detta fall var det G.

7)Tryck start. Då ska det komma upp en ruta som säger Done, Tryck OK.
    Nu ska du kolla på dit psp och du ska se en ny mapp som det står files på.
    Nu ska du koppla ut din psp från datan.i XMB gå till Photo->Memory Stick och öppna ChickHEN mappen.

8)Låt pspt göra det den gör. I några sekunder dampar skärmen loss och pspt vill starta om.

9)Kolla på din firmware nu och att du nu kör ChickHEN R2

10)Nu gå till Game->Memory Stick och kör INSTALLER-LOADER pogrammet på pspt.

11)Tryck R eller L och vänta några sekunder medans CFW installeras. När den är klar tryck O då startar den om.

Översatt av mej : allewii (ALLEWMODZ)
    jag har ej gjort guiden endast översatt,
    Jag tar ej ansvar om du råkar bricka pspt!

Custom Firmware för 5.03GEN-A HEN (PSP3000 Compatible)
    DEN ÄR BARA FÖR PSP3000s , ANVÄND DEN INTE TILL PSP2000s DEN HAR FORTFARANDE BUGAR SOM KAN FÖRSTÖRA PSP 2000
    Last edited by allewii; 2009-06-27, 13:25.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

12)När den har startat om så kolla din psps firmware för den sista gången

13)Om det ser ut så här är du klar att börja använda homebrews på psp-3000

Därför jag gjorde ett nytt inlägg var därför man fick högst ha tio bilder
    Last edited by allewii; 2009-06-12, 13:32.
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Bra jobbat allewii!

Läste detta på psp-hacks precis:

Custom Firmware for 5.03GEN-A HEN (PSP3000 Compatible)
      THIS IS FOR PSP3000s ONLY, DO NOT USE THIS FOR PSP2000s AS IT STILL HAS BUGS AND CAN RUIN THE PSP2000..

Jag själv använder mig av CFWLoader 2.10 och den fungerar bra på min psp 2004 men har för mig att där ska vara några bekymmer med den att t.ex. inte playstation 1 spel fungerar men inget jag kan verifiera då jag inte har några sådana spel.

Mitt råd till er med en psp 2000 är att avända er av denna länk istället: http://www.psp-hacks.com/forums/f118...pport-t239949/

Filen som är av intresse där heter

Custom Firmware Enabler 3.01 ( http://rapidshare.com/files/242091228/CFWEnabler301.zip )

Tar inte ansvar för några brickade psp!
      Last edited by jimpa_84; 2009-06-18, 02:01.

Comment

Undra om inte nån moderator är och hämtar limstift till den här tråden as we speak
        There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Fixat nu kan du ta bort det som jag lagt in i guiden från ditt inlägg
          Last edited by allewii; 2009-06-13, 20:37.
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Tack för guiden. Hade precis tänkt att köpa ett psp. Kan jag bara köpa ett nytt psp direkt från affären eller har de helt fel version? Och om det funkar är det bara att köra genom denna guide så funkar det sen, inget annat behövs?

Tack på förhand.

Comment

Original inlägg av Mormis Visa Inlägg
              Tack för guiden. Hade precis tänkt att köpa ett psp. Kan jag bara köpa ett nytt psp direkt från affären eller har de helt fel version? Och om det funkar är det bara att köra genom denna guide så funkar det sen, inget annat behövs?

Tack på förhand.
              Du får väl köpa ett psp från affärn och se om det är fel åk och lämna tillbaks det då, Japp det är bara följa guiden..
              Last edited by allewii; 2009-06-27, 19:23.
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                Du får väl köpa ett psp från affärn och se om det är fel åk och lämna tillbaks det då, Japp det är bara följa min guide..
                Köpte ett NFS:Undercover bundle och fick 4.21 firmware, mycket fint Fick igång detta efter lite meckande. Tycker du ska nämna i guiden att man inte ska stänga av sitt PSP utan bara lägga det i sleep annars går den tillbaka till 5.03 original.

Comment

Köpte ett NFS:Undercover bundle och fick 4.21 firmware, mycket fint Fick igång detta efter lite meckande. Tycker du ska nämna i guiden att man inte ska stänga av sitt PSP utan bara lägga det i sleep annars går den tillbaka till 5.03 original.
                  mm, Men så du har "HEN CFW" nu har du kört några isos då??
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Jag har kört Locoroco 2 och Patapon 2, det funkar utmärkt.

Comment

Jag har kört Locoroco 2 och Patapon 2, det funkar utmärkt.
                      Bra Då är min översätning på den här guiden iallafall till hjälp
                      Last edited by allewii; 2009-06-27, 13:24.
                      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Funkade alldeles utmärkt!
                        Dock hade en PSP n00b som mig ingen aning om "select" och välja rätt iso loader utan va tvungen att söka i forumet på felkoden
                        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

En videolänk att länka till i guidens början
                          http://www.youtube.com/watch?v=kY5p_JP5uh4

Var så god
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            En videolänk att länka till i guidens början
                            http://www.youtube.com/watch?v=kY5p_JP5uh4

Var så god
                            good:P Men skulle vara kul om någon kunde limma (klistra) tråden
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Vi lägger den i FAQ kanske istället
                              Någon "Host" borde ta o avklistra lite o flytta över gammalt till FAQ
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X