Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi lägger den i FAQ kanske istället
    Någon "Host" borde ta o avklistra lite o flytta över gammalt till FAQ
    nej inte FAQ då orkar inte folket (noobsen) leta
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Märkt att hacket har lite issues med Mark2 Sonykort, förmodligen för de korten är lite snabbare o fel timeattack o tiffbildsbuffring sker på annat sätt.

Bättre köra Sandisks vanliga GAMING kort som är slöare.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Märkt att hacket har lite issues med Mark2 Sonykort, förmodligen för de korten är lite snabbare o fel timeattack o tiffbildsbuffring sker på annat sätt.

Bättre köra Sandisks vanliga GAMING kort som är slöare.
        mmm, jag märkte också det efter ja köpte kortet tyvärr.. som tur var hade jag även ett "gaming" kort som jag kan köra HEN ifrån och sen bara byta kort till Mark2 kortet.
        Jag hade även lite issues med ett mycke äldre Sandisk MS 4GB som jag haft i mobilen tills nu, fungerade med tif hacket ibland bara.

Någon som testat dom större Sandisk MemoryStick Micro 16gb (med MS adapter från micro förståss) på psp3000?

Eller CR-5400 Micro SD(HC) to MS Pro Duo Adapter som tar 2st vanliga Micro SDHC kort och gör det till en Pro Duo..

Last edited by s-p-d; 2009-06-25, 18:10. Anledning: Lägga till en kommentar om gamla MS.
        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Kan bli lite problem med sådana kort så Magic Gate saknas i samtliga fall man konverterar MicroSD till ProDUO

Om Magic Gate används som vid Pandoraminnen för att skriva en bootsektor rätt så saknas ju den infon och autensieringen så inget jag skulle prova.
          Vi har lite MicroSD till ProDUO adaptrar hemma, kan prova med en sådan imorgon men jag kan på rak hand säga att det kommer bli problem med vissa speltitlar som kräver MagicGate ( PSPGoCam / GoExplore med mera. )
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Kan bli lite problem med sådana kort så Magic Gate saknas i samtliga fall man konverterar MicroSD till ProDUO

Om Magic Gate används som vid Pandoraminnen för att skriva en bootsektor rätt så saknas ju den infon och autensieringen så inget jag skulle prova.
            Vi har lite MicroSD till ProDUO adaptrar hemma, kan prova med en sådan imorgon men jag kan på rak hand säga att det kommer bli problem med vissa speltitlar som kräver MagicGate ( PSPGoCam / GoExplore med mera. )
            fast nu har det kommit CFW 5.03 M33-6 till psp-3000 ska installera det på ett när jag köper en.
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
              fast nu har det kommit CFW 5.03 M33-6 till psp-3000 ska installera det på ett när jag köper en.
              inte en Flash utan snarare via en CFW loader med ChickHen Exploit-hacket.
              Vi får hålla isär begreppen lite
              / Pendragon

Comment

http://psp.ign.com/articles/993/993801p1.html

senaste firmware verkar alltså vara 5.51?
                Finns det alltså en risk att man får en firmware högre än 5.03 när man köper en PSP i dagsläget?

Comment

Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg

Finns det alltså en risk att man får en firmware högre än 5.03 när man köper en PSP i dagsläget?
                  Ja, men köper du från en lageraffär eller så så brukar de oftast ha som legat på lager. Om de inte köpt in nya nyligen förstås.
                  Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Det finns alltid en risk men vi vet inte när sony tänker börja slänga in en högre FW i psperna
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                    4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Tack för svaren!
                      Jag kom på att jag uttryckte mig lite dåligt.

Om man säger såhär istället, vilken är den senaste "mest kända" firmwaren som folk "brukar" få?
                      Det verkar ju som att 5.03 släpptes 20 januari i år så själv tycker jag att det verkar rätt svårt..?

Comment

Tack för svaren!
                        Jag kom på att jag uttryckte mig lite dåligt.

Om man säger såhär istället, vilken är den senaste "mest kända" firmwaren som folk "brukar" få?
                        Det verkar ju som att 5.03 släpptes 20 januari i år så själv tycker jag att det verkar rätt svårt..?
                        Jag köpte för nån vecka sen och polarn i fredags i Stockholm och det var 5.01 på båda, och det var i en större butik med ganska stort lager.
                        Iof tror jag att det inte säljs så jättemånga 3000 enheter men det var en prissänkning precis som kanske påverkar.
                        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
                          Jag köpte för nån vecka sen och polarn i fredags i Stockholm och det var 5.01 på båda, och det var i en större butik med ganska stort lager.
                          Iof tror jag att det inte säljs så jättemånga 3000 enheter men det var en prissänkning precis som kanske påverkar.
                          Det händer ju att butiker sammarbetar med systerbutiker o skeppar maskiner mellan sig själva med, ett lage rpå 3000 kan då lätt ta slut o med prissänkningar blir ju efterfrågan större

Vi uppgraderar de vi lyckas köpa till 5.03 för att ChickHen skall fungera o uppdateringen 3.50 som nyligen blev 3.51 är bara en försiktighetsåtgärd för att det hittades en Savegame exploit av en galen tysk

Allt för att vi inte skall kunna dumpa o flasha.

PSP Firmware 5.50 Savegame Vulnerability Found; Exploit Released

greg | June 28, 2009

Perhaps this is the reason behind Sony issuing PSP Firmware Update 5.51? A German developer who goes by the name of Miche2245 has discovered a Save Game vulnerability in PSP Firmware 5.50. Currently the Japanese version of Monster Hunter Freedom 2 and the English version of Need for Speed: Underground work.
                          The exploit you may download below is for Monster Hunter 2. Once executed by loading the save game you can then utilize ChickHEN ? the homebrew enabler ? under PSP Firmware 5.50.
                          Props Miche2245. Nice work.
                          Download: FW 5.50 SaveGame (Monster Hunter Freedom 2) Exploit
                          - source: pspking.de

/ Pendragon

Comment

Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
                            mmm, jag märkte också det efter ja köpte kortet tyvärr.. som tur var hade jag även ett "gaming" kort som jag kan köra HEN ifrån och sen bara byta kort till Mark2 kortet.
                            Jag hade även lite issues med ett mycke äldre Sandisk MS 4GB som jag haft i mobilen tills nu, fungerade med tif hacket ibland bara.

Någon som testat dom större Sandisk MemoryStick Micro 16gb (med MS adapter från micro förståss) på psp3000?

Eller CR-5400 Micro SD(HC) to MS Pro Duo Adapter som tar 2st vanliga Micro SDHC kort och gör det till en Pro Duo..

Jag skall se om vi inte kan ta in lite sådana omvandlare med nästa leverans från Asienland dock har de adaptrar jag provat inte fungerat bra utom våra egna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=847&xSec=99

Dock saknas MagicGate men de fungerar för ChickHen hacket men kan strula med saker som måste verifieras mot MagicGate.
                            Vår leverantör skall ha MagicGate kompatibla konverterare med men jag tror vad jag vill på det
                            Står det inte Magic Gate: Supported i menyn så är det ju inte en 100% lösning eller hur

Provade adaptern vi har med ett 2Gb MicroSD kort och ChickHen filer o den startade iaf.
                            / Pendragon

Comment

Original inlägg av Mormis Visa Inlägg
                              Köpte ett NFS:Undercover bundle och fick 4.21 firmware, mycket fint Fick igång detta efter lite meckande. Tycker du ska nämna i guiden att man inte ska stänga av sitt PSP utan bara lägga det i sleep annars går den tillbaka till 5.03 original.
                              Jag har stängt av och satt på min PSP utan att det försvinner, gäller väl bara om man drar ur batteriet?

Comment

Original inlägg av gheno Visa Inlägg
                                Jag har stängt av och satt på min PSP utan att det försvinner, gäller väl bara om man drar ur batteriet?
                                Kör du med med riktiga M33 utan exploits så ska det aldrig försvinna förutom om något är fel eller om du uppdaterar med sonys

ChickHEN försvinner när man gör en reboot av pspn, antagligen så sätter du pspn i sleep (du tryck på on/off-knappen snabbt och inte håller in i ett par sekunder)?
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X