Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3.03 oe-c: HjÄlp !

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3.03 oe-c: HjÄlp !

Hej, jag är lite nybörjare på det här !

som sagt, har uppgraderat mitt psp till 3.03 OE-C och jag behöver hjälp med hur man lägger in nerladdade spel.

Jag har försökt själv med att lägga in två spel ( x-men och Real madrid the football game) och lägga in dom på ISO mappen på psp:t, när jag startar psp:t och trycker på något utav spelen får jag upp " Disc could not be started (8002014 " jag har även varit inne på recovery menyn och ändrat till " no umd "

Jag har googlat i timmar utan något svar, så är väldigt tacksam om någon skriva en guide eller kan hjälpa mig !

MVH - Emin
    Last edited by Emiin; 2009-07-04, 21:28.

du kanske har något fel på ditt firmware

Pröva att formatera minneskortet först om det inte funkar så ominstallera ditt cfw

Comment

Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
      du kanske har något fel på ditt firmware

Pröva att formatera minneskortet först om det inte funkar så ominstallera ditt cfw
      mja, det står på system information att jag har 3.03 OE-C, men får väl prova ändån

..och vad menas med cfw, är nybörjare :P

Comment

kan du hjälpa mig med ett probleem på 360`??

Comment

Original inlägg av admir360 Visa Inlägg
          kan du hjälpa mig med ett probleem på 360`??
          Don't ask to ask, just ask.
          På svenska: Fråga bara
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Emiin Visa Inlägg
            Hej, jag är lite nybörjare på det här !

som sagt, har uppgraderat mitt psp till 3.03 OE-C och jag behöver hjälp med hur man lägger in nerladdade spel.

Jag har försökt själv med att lägga in två spel ( x-men och Real madrid the football game) och lägga in dom på ISO mappen på psp:t, när jag startar psp:t och trycker på något utav spelen får jag upp " Disc could not be started (8002014 " jag har även varit inne på recovery menyn och ändrat till " no umd "

Jag har googlat i timmar utan något svar, så är väldigt tacksam om någon skriva en guide eller kan hjälpa mig !

MVH - Emin
            Du har en JÄTTEGAMMAL version av CFW, en som inte uppdateras längre.

Kolla in post 2 @ http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/559007
            eller googla bara på "3.03 OE-C to m33"

Spelen är helt enkelt för nya för att kunna starta.

mja, det står på system information att jag har 3.03 OE-C, men får väl prova ändån

..och vad menas med cfw, är nybörjare :P
            CFW står för Custom Firmware och är mjukvara som inte har modifierats av personer utanför sony för att ge tillgång till backupper och andra mysiga funktioner.

Lycka till och får du problem så skriv bara så hjälper jag eller någon annan dig så fort som möjligt
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
              Du har en JÄTTEGAMMAL version av CFW, en som inte uppdateras längre.

Kolla in post 2 @ http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/559007
              eller googla bara på "3.03 OE-C to m33"

Spelen är helt enkelt för nya för att kunna starta.

CFW står för Custom Firmware och är mjukvara som inte har modifierats av personer utanför sony för att ge tillgång till backupper och andra mysiga funktioner.

Lycka till och får du problem så skriv bara så hjälper jag eller någon annan dig så fort som möjligt
              tusen tack, efter att ha installerat cfw är det bara att lägga in spelen på ISO mappen eller?

Comment

I princip, du ska formatera minneskortet via pspn om du inte redan gjort det och ställa in UMD-mode (det hade du redan gjort på din gamla version så det borde inte vara några problem) och sen kan du gama loss
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

I princip, du ska formatera minneskortet via pspn om du inte redan gjort det och ställa in UMD-mode (det hade du redan gjort på din gamla version så det borde inte vara några problem) och sen kan du gama loss
                  okej, har gjort allt med får inte vissa spela att funka. dom lite nyare spelen så som tiger woods 2010 och transformer funkar inte, medans harry potter funkar.

har testat ungefär 6 spel och bara harry potter funkar.

när dom inte funkar så blir skärmen svart och i vissa fall stängs pspet av?

något tips?

Comment

Oj, glömde nämna det. Du ska inte stanna på 3.51 utan fortsätta till senaste (5.00 M33-6)

CFW: http://www.psp-hacks.com/file/1646
                    Orginal (du behöver den och ska döpa om EBOOT.PBP till 500.PBP): http://www.psp-hacks.com/download.php?id=1568

Uppdatera inte med sonys orginal bara (länk #2)
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Oj, glömde nämna det. Du ska inte stanna på 3.51 utan fortsätta till senaste (5.00 M33-6)

CFW: http://www.psp-hacks.com/file/1646
                      Orginal (du behöver den och ska döpa om EBOOT.PBP till 500.PBP): http://www.psp-hacks.com/download.php?id=1568

Uppdatera inte med sonys orginal bara (länk #2)
                      kan du förklara lite mer noggrant vilken fil jag ska lägga var osv?

Comment

1. Kopiera mappen UPDATE från den första länken till ms0:/PSP/GAME/
                        2. Döp om filen från andra länken från EBOOT.PBP till 500.PBP
                        3. Flytta 500.PBP (gamla EBOOT) till ms0:/PSP/GAME/UPDATE/

Du ska nu ha 2 filer i ms0:/PSP/GAME/UPDATE/:
                        EBOOT.PBP
                        500.PBP

Starta pspn och gå in till spelen och starta uppdateraren. Om du INTE får upp en massa terminaltext innan den grafiska uppdaterar drar igång så fortsätt inte med uppdateringen då du råkat starta orginalmjukvaran
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

1. Kopiera mappen UPDATE från den första länken till ms0:/PSP/GAME/
                          2. Döp om filen från andra länken från EBOOT.PBP till 500.PBP
                          3. Flytta 500.PBP (gamla EBOOT) till ms0:/PSP/GAME/UPDATE/

Du ska nu ha 2 filer i ms0:/PSP/GAME/UPDATE/:
                          EBOOT.PBP
                          500.PBP

Starta pspn och gå in till spelen och starta uppdateraren. Om du INTE får upp en massa terminaltext innan den grafiska uppdaterar drar igång så fortsätt inte med uppdateringen då du råkat starta orginalmjukvaran
                          okej, tack så mycket

hur gör jag om jag har startat orginalmjukvaran?

Comment

okej, tack så mycket

hur gör jag om jag har startat orginalmjukvaran?

okej, nu har jag kört uppdateringen och allt gick fint

Comment

okej, nu har jag kört uppdateringen och allt gick fint
                              Så bra. Och spelen funkar?
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X