Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upgradera Firmware från 3.52 M33

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om du har ett annat minneskort liggande som inte används kan du formatera den genom PSP. Alla mappar skapas om på nytt då. Jag vet faktiskt inte mycket alls om versionerna under 3.90..

Comment

Jag har CFW 4.01 m33-2. Jag är inte så haj på det här med CFW's men jag undrar om jag kommer kunna spela de nyare spelen såsom Littlebigplanet PSP eller om jag kommer behöva uppdatera?

Comment

För att du ska kunna köra nyare spel så är det ett måste att uppgradera ... Ta och släng in 5.50 GEN-B2 ... Lägg in de filer jag länkar till under GAME och exekvera dom ... Gör det i ordningen jag länkar till dem ... 1 - http://www.psp-hacks.com/file/1745 , 2 - http://www.psp-hacks.com/file/1764 , 3 - http://www.psp-hacks.com/file/1816 ... Det är världens enklaste att uppgradera så tom. en lam apa med synfel skulle fixa det ... När du uppgraderat så kommer du förlora stöd för kernel 1.5 som krävs för att köra en del homebrew som är kompilerat för det men det kanske spelar föga roll ... Tror även att stöd för POPs loader försvinner men är inte säker ... POPs krävs för att spela PS1 spel på PSP:n ... Kanske kommer det att implementeras i framtida versioner men det går inte att säga det är bara hoppas på det .. Se bara till så du har batteriet fulladdat när du flashar, tror att den säger till annars ... Good Luck!! ... Glöm inte att formatera om din minnes sticka efteråt så du får rätt mapp struktur ...
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Startar man filerna i psp't sen?

Comment

Jag skrev väl lägg dem under GAME och exekvera dem ... Simple as that ... Så pinsamt enkelt att tom. Pendragon skulle klara av det om han fick ett par timmar på sig
            Last edited by Begga; 2009-10-05, 21:07.
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
              Jag skrev väl lägg dem under GAME och exekvera dem ... Simple as that ... Så pinsamt enkelt att tom. Pendragon skulle klara av det om han fick ett par timmar på sig
              *Skratt*
              Vi har redan trollat om alla våra pandorastickor med Gena 5.50 till GenB2 uppgradeingarna

Vi testar M33 mjukvara, installerar Gen-A sen uppdaterar vi till Gen-
              B
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hähähä!!! Skulle bara se vikken reaktion jag fick

Comment

Lysande guide! :-)
                  Last edited by daydreamer; 2009-10-06, 19:03.

Comment

Guide och guide??? Försökte bara förklara så enkelt som möjligt ...

Comment

För att du ska kunna köra nyare spel så är det ett måste att uppgradera ... Ta och släng in 5.50 GEN-B2 ... Lägg in de filer jag länkar till under GAME och exekvera dom ... Gör det i ordningen jag länkar till dem ... 1 - http://www.psp-hacks.com/file/1745 , 2 - http://www.psp-hacks.com/file/1764 , 3 - http://www.psp-hacks.com/file/1816 ... Det är världens enklaste att uppgradera så tom. en lam apa med synfel skulle fixa det ... När du uppgraderat så kommer du förlora stöd för kernel 1.5 som krävs för att köra en del homebrew som är kompilerat för det men det kanske spelar föga roll ... Tror även att stöd för POPs loader försvinner men är inte säker ... POPs krävs för att spela PS1 spel på PSP:n ... Kanske kommer det att implementeras i framtida versioner men det går inte att säga det är bara hoppas på det .. Se bara till så du har batteriet fulladdat när du flashar, tror att den säger till annars ... Good Luck!! ... Glöm inte att formatera om din minnes sticka efteråt så du får rätt mapp struktur ...

för mej failar en uppgradering redan på första länken tydligen=/
                      "GENyUS' Custom Firmware 5.50 GEN-A. CFW 5.50 GEN-A is ONLY compatible with the PSP-1000 (Fat) & PSP-2000 (Slim) v1 or v2. DO NOT attempt to install this on a PSP-3000 or PSP-2000 with the TA-088v3 motherboard."

jag har en psp-3000.
                      finns det nå sätt att komma förbi detta?

Comment

Installerade Senaste patchen idag.. Allt funkar perfekt!
                        Tänkte att jag senare ikväll skulle ta mig till att fixa ett sånt där pandorabatteri med minneskort & hela kitet..

Nåväl, Gäster kom & grabbarna spelade PSP.
                        Eller Spelade & spelade..

När jag sätter mig ner för en första runda på Nya GTA-Chinatown liret så dyker upgradeskärmen upp direkt när jag drar igång spelet, Ehh Lite skumt tänkte jag Men jag lät den fortsätta.
                        100%........... Inget händer på 15 minuter.
                        Startar om den & den är lika död som Karl den 12:e
                        Den lilla dioden lyser grönt i ett tappert försök att starta upp, Innan den antagligen inser att det är för sent & klappar ihop..*snyft*snyft*

Vad finns det att göra nu?
                        Är det bara att fixa ett Pandorabatteri eller?

Klurar lite lätt på att köpa en begagnad PSP som redan är "Chippad" & göra ett Pandorabatteri via den.
                        På så sätt slipper jag köpa ett sådant..

Comment

du måste använda ett Pandora kit ja (Minneskort och Batteri) det är nog smart att göra så ja, köpa dig en begagnad PSP (100x eller 200x, ej 300x eller GO) X = Okänt nummer...

du kan ladda hem ett nästan färdigt minneskort från min hemsida, den måste dock köras på en PSP med CFW INNAN det går att använda som Pandora, men det är 1 väldigt enkelt steg man behöver göra för att få den att fungera istället för 20~ steg som man måste hålla koll på annars... instruktioner finns med i rar arkivet

det här minneskortet har dom 2 senaste uppdateringarna kvar också, 5.50 Gen-D och 5.50 Gen-D2
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag ska testa ditt Magic Stick senare idag ... Min redan flashade får vara testpilot ...

Comment

Jag ska dra ihop lite andvänbart stuff till PSP som du kan ha på sidan ... Ska plocka ihop allt jag tycker har varit andvändbart och roligt under åren man hållit på ... Sen så kanske jag tom. försöker hitta nån stans och hosta dom ... Funderat själv på göra en sida med lite PSP stuff, men du har ju redan börjat så lika gärna att jag hjälper dig istället ... Edit: Vore kanske smidigare om jag gör ett konto på min FTP som du kan ge länk till så vore allt med Hosting löst ... Edit: Swizzy adda mig på MSN ... begga123@hotmail.com , skriv vem du är annars addar jag inte ...
                              Last edited by Begga; 2009-10-26, 14:47.

Comment

Jag ska dra ihop lite andvänbart stuff till PSP som du kan ha på sidan ... Ska plocka ihop allt jag tycker har varit andvändbart och roligt under åren man hållit på ... Sen så kanske jag tom. försöker hitta nån stans och hosta dom ... Funderat själv på göra en sida med lite PSP stuff, men du har ju redan börjat så lika gärna att jag hjälper dig istället ... Edit: Vore kanske smidigare om jag gör ett konto på min FTP som du kan ge länk till så vore allt med Hosting löst ... Edit: Swizzy adda mig på MSN ... begga123@hotmail.com , skriv vem du är annars addar jag inte ...
                                Done, jag är: Swizzy@hotmail.co.uk står Swizzy typ överallt på MSN sen så du kan inte ta fel på mig

*edit:*

blir skit bra att lägga upp lite sådant, har iofs mestadels Xbox 360 grejer på sidan i dagsläget, men kommer förmodligen bli med PSP och annat snart, nu när jag börjat gå över lite mer mot annat än bara Xbox 360 nu utforskar lite, allt eftersom jag har råd att få tag på konsoller att testa mig fram på
                                Last edited by Swizzy; 2009-10-26, 15:53.
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X