jag har en fråga, har laddat ner final fantasy 8 till psp:n psx rip såklart, och nu till problemet eller frågan. jag har klarat cd 1 av 4 och sparat innan jag får meddelandet om att jag ska stoppa i cd #2, hittade inte samma release av spelet jag hade när jag la in cd 1, testade att bara lägga in nya eboot filen cd 2 från nya releasen, men när jag startar så hittar inte spelet någon save game, vad kan detta bero på, e det något annat jag behöver fixa i eboot eller så för att detta ska fungera, eller är jag illa tvungen att spela om hela första skivan igen..
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
final fantasy 8 cd 2?
Collapse
X
-
Jag skulle tro att du måste föra över ditt sparade spel till den nya disken.
Så har jag gjort, och då startade spelet.
Mitt Final Fantasy 8 låste sig när Squall dansade med bruden. men när jag la in cd 1 från en annan release och förde över mitt sparade spel så gick det igång igen.
Testa det så skall du se att det fungerar.
- Citat
- Flag
-
Har du lagt in hela spelet med en ny release, eller bara cd 2?
När mitt spel hängde sig, la jag in hela spelet med en annan release.
Nu är ju ditt problem att du skall gå från cd 1 till cd 2. Får hoppas att det fungerar även vid byte av cd.
Så här för du över ditt sparade spel:Starta det nya spelet du har lagt in,när du har kommit till stället du väljer New Game och Continue tryck på home knappen, sen väljer du memory card utility. Tryck på X och välj import. Tryck sen med ner pilen och du bör få upp dina sparade spel. markera det du vill föra över och tryck på X, nu bör ditt sparade spel ha flyttats över. Hoppas detta fungerar lika bra för dig som det gjorde för mig.
//MagnusLast edited by hertha; 2009-07-20, 14:31.
- Citat
- Flag
Comment
-
Vilken version av CFW har du installerad på din PSP?
Kolla denna länken: http://www.gamerspress.com/index.php...atibility_List
Det kan vara så att din CFW är för gammal och behöver uppdaters.Last edited by hertha; 2009-07-20, 14:57.
- Citat
- Flag
Comment
-
vartifrån är det igentligen savefilen importeras IFRÅN?Original inlägg av hertha Visa InläggSå här för du över ditt sparade spel:Starta det nya spelet du har lagt in,när du har kommit till stället du väljer New Game och Continue tryck på home knappen, sen väljer du memory card utility. Tryck på X och välj import. Tryck sen med ner pilen och du bör få upp dina sparade spel. markera det du vill föra över och tryck på X, nu bör ditt sparade spel ha flyttats över. Hoppas detta fungerar lika bra för dig som det gjorde för mig.
//Magnus
jag har nyaste med internet updatering, så det ska inte vara några problemas, ska testa det där med att föra över när jag kommer hem, tack tack, om det nu fungerar.
- Citat
- Flag
Comment
-
den hette nånting i stil med typ nofreeze, minns inte exakta namnet på rellen nu, har samma release med FF9, jag vet att på vissa ställen kunde man inte köra vissa speciella magier o sådant, då har det låst sig, ofta scan har jag upptäckt
- Citat
- Flag
Comment

Comment