Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The game could not be started.(80020148)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Märkligt att spelutgivarna vill försöka hindra dom som modifierat sina PSP att starta spel.
    Det är alltid en katt och råttalek. Bara vänja sig vid det.

Vill du alltid vara säker på att kunna spela alla spel är det bara köra dom officiella firmwaren och alltid uppdatera till senaste. Men då går man miste om så mycket annat som man inte kan göra med OFW tyvärr...

Comment

vad skulle man missa för nåt ??..

ne men jag vill kunna ladda ner gratis spel o ha min psp flashad ändå väll

Comment

Gratis är gott men då får man som sagt vänja sig vid att det inte alltid kommer funka 100%. Förr eller senare brukar alltid en lösning komma.
        Men att bli sur är väl lite att ta i? Det är ju så klart att Sony tillsammans med spelutvecklarna gör (nästan)allt i sin makt för att stoppa så det inte går att köra pirat spel. Det skulle nog du också om du lagt 1-2 år på ett spel.
        Tråkigt att dom inte öppnar för homebrews bara. PSPgo kommer iof få Minis men vad jag läst hittills så kommer nog inte dom bli nån hit tyvärr.

Som sagt. Ge dom lite tid så ska det nog komma en lösning för att kunna köra spel som kräver > 5.55.

Comment

en fråga kan man inte i för väg veta vilka spel som kräver 5.55 ????

alltså jag kan spelar need for speed shift men inte tex MotorStorm Arctic Edge ?

Comment

Det är bara Googla. Finns alltid info vilken fw som krävs någon stans som du lätt hittar med Google...

Comment

Original inlägg av refaa Visa Inlägg
              en fråga kan man inte i för väg veta vilka spel som kräver 5.55 ????

alltså jag kan spelar need for speed shift men inte tex MotorStorm Arctic Edge ?
              Tror det kan vara svårt att få info om det ... Men det får en ibland vara sugen och köra orginal ... Är skit sugen på nya MGS ... Kanske måste jag krypa till korset och köpa
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Det där löser sig ju automatiskt den 1:a oktober när PSPgo släpps. Då har man PSPgo med OFW och sin andra, feta i mitt fall, för CFW.

Så senast torsdag nästa vecka kommer jag kunna testa MGS demot.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=Pa433Qrj1rc

kolla på de här snubben han säger väll att han håller på o fixa cfw 6.00 lr nåt

är de sant lr feak som vanligt ???????

Comment

Fake tills motsatsen bevisas, jag tror på det när han släpper den.
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                    4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

i alla fall så säger de att dark alex ska släppa 6.00 men fan har inte sett ett piss kollar nästan värjedag på hans hemsida men den finns ej sidan är stängd

Comment

Jag blir förbannad när jag ser såna här trådar. Stackars old timers får stå ut med frågor på frågor av en och samma snubbe som inte ens kan besvära sig med ett tack där emellan. 5 min på google och detta hade aldrig hänt.

Comment

Här ska man iallafall kunna spela nyare orginal spel på custom firmware
                          http://pspslimhacks.com/psp-tutorial...-decrypter-v2/

Comment

Original inlägg av Discoballe Visa Inlägg
                            Här ska man iallafall kunna spela nyare orginal spel på custom firmware
                            http://pspslimhacks.com/psp-tutorial...-decrypter-v2/
                            Det finns redan en tråd som behandlar det ämnet ...
                            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

felkod 80xxx beror oftast på att man inte satt UMD mode i Sony 90*** mode i Recovery eller inte har ett orginalspel i UMD läsaren :d
                              Kika så det inte är något sånt... "orkade inte skumma igenom tråden om någon tipsat om det."
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

80020148 får man då om man har för gammal FW ... 8002014 8= "unsupported prx"
                                "PSP Error Codes" = http://www.psp-programming.com/forum....php?topic=538
                                Last edited by Begga; 2009-10-07, 19:14.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X