Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yoshihiro?s 5.55 & 6.00 Games Decrypter släppt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    För er som kör Winblows har det kommit en patcher nu.
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/07/...and-other-cfws

Då slipper man patcha EBOOT.BIN på PSPn.

woot?
    så då slipper man uppgradera till 5.50 GEN2 då enligt sidan
    ska tydligen gå att lira 6.00 spel osv på M33 med detta
    ska testas när jag får chansen

Comment

succses,funkade mycket bra
      kan tilläga att man ej behöver decrypta med game decrypter utav den där yoshiro(eller vad han nu heter).
      dra ut EBOOT.bin med UMDGEN,patcha med den där eboot patcher,he in den i ISO filen igen och spara..klart

Comment

Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
        woot?
        så då slipper man uppgradera till 5.50 GEN2 då enligt sidan
        ska tydligen gå att lira 6.00 spel osv på M33 med detta
        ska testas när jag får chansen
        Tror nog du blir tvungen att ändå uppgradera till GEN ...
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

succses,funkade mycket bra
          kan tilläga att man ej behöver decrypta med game decrypter utav den där yoshiro(eller vad han nu heter).
          dra ut EBOOT.bin med UMDGEN,patcha med den där eboot patcher,he in den i ISO filen igen och spara..klart
          Blir ju i princip lika mycket jobb ändå ..
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
            Tror nog du blir tvungen att ändå uppgradera till GEN ...
            kanske man måste uppgradera till det i framtiden,men för oss som inte vet hur man uppgraderar och för dom som inte vill uppgradera,så är ju detta fantastiskt just nu

Comment

kanske man måste uppgradera till det i framtiden,men för oss som inte vet hur man uppgraderar och för dom som inte vill uppgradera,så är ju detta fantastiskt just nu
              Som sagt jag tror inte det funkar nå vidare med gamla M33 utan att du måste köra med GEN ... Dessutom så klarar nog vem som helst att uppgradera läs här ----> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37260
              Last edited by Begga; 2009-10-08, 20:53.

Comment

Original inlägg av ktd Visa Inlägg
                För er som kör Winblows har det kommit en patcher nu.
                http://www.psp-hacks.com/2009/10/07/...and-other-cfws

Då slipper man patcha EBOOT.BIN på PSPn.

jepp,nu har jag suttit och testat det mesta som finns utav dom nyaste spelen(som kräver 5.50/6.00) som ej funkade förut och alla funkar nu tack vare det där.
                fanns få undantag där jag var tvungen att plocka ur EBOOT.BIN filen ur ISOn,lägga den i roten på PSPn och decrypta innan jag använde patchen,men med dom flesta så var det bara att patcha så funkade dom

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                  Som sagt jag tror inte det funkar nå vidare med gamla M33 utan att du måste köra med GEN ... Dessutom så klarar nog vem som helst att uppgradera läs här ----> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37260
                  Jag hade rätt i mitt förra påstående att man behövde köra med GEN för att det skulle fungera med att decryptera EBOOT.bin men tydligen ska det vara löst i den senaste versionen så att det fungerar på alla CFW´s ... Här kommer en länk ... http://www.psp-hacks.com/2009/10/08/...r-v4-released/

Comment

så det har kommit ännu en decrypter som gör så att spelen funkar på alla CFW
                    länken som postades längre upp i tråden gör ju också det(åtminstånde på M33 osv)
                    men det var visst lite buggar osv som hade fixats till i den där r-v4 versionen,kanske man ska börja köra med den istället då

Comment

wow, var på väg o uppdatera till gen....blir inget än så länge xD

Comment

Länken i första inlägget är uppdaterade till V4...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X