Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta bort Custom Firmware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ta bort Custom Firmware

Jo, jag köpte en PSP, custom firmware Gen-B, av en snubbe men tror inte att jag kommer att ha användning för den.
    Och nu kan jag inte nå PSN då det har kommit en ny uppdatering.

Någon som kan säga hur jag återställer PSP:n så att jag kan använda de riktiga Firmware versionerna utan att den "går sönder"?
    Då det inte bara är att uppdatera, vad jag förstår.

Det är ju bara köra den senaste fw uppdateringen så har du officiell firmware ... Eller är det så du vill ha en officiell Firmware men en lägre version??? Då borde det nog bara vara att editera filen i vilket det står fw version ... Tror det borde funka ... Tyvärr vet jag inte vad filen heter men det kan nog nån annan svara på ... Men jag kan för guds skull inte förstå varför du vill göra det "misstaget" .... WHY!!!????? Officiella versioner av Firmwares finns att ladda hem från Psp-Hacks http://www.psp-hacks.com/category/36 ... Bara att ladda ner och exekvera EBOOT.pbp (Lägg den bara i GAME foldern och exekvera den ... Om du nu inte tror du kommer använda den varför byta FW då??? Ska du inte använda den så ska du väl ge bort den eller sälja vidare och då är den ju mer värd med en CFW inlagd ...
    Last edited by Begga; 2009-10-14, 19:47.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
      Det är ju bara köra den senaste fw uppdateringen så har du officiell firmware ... Eller är det så du vill ha en officiell Firmware men en lägre version??? Då borde det nog bara vara att editera filen i vilket det står fw version ... Tror det borde funka ... Tyvärr vet jag inte vad filen heter men det kan nog nån annan svara på ... Men jag kan för guds skull inte förstå varför du vill göra det "misstaget" .... WHY!!!????? Officiella versioner av Firmwares finns att ladda hem från www.psp-hacks.com ... Bara att ladda ner och exekvera den ... Om du nu inte tror du kommer använda den varför byta FW då??? Ska du inte använda den så ska du väl ge bort den eller sälja vidare och då är den ju mer värd med en CFW inlagd ...
      Verkligen?
      Har hört att det kan sabba PSP:n... Och jag vill ha den senaste Firmware uppdateringen.

Jag ser det bara som en GBA emulator anyway...

Man får inte så mycket för en PSP nuförtiden heller.
      Last edited by Yueri; 2009-10-14, 19:45.

Comment

Original inlägg av Yueri Visa Inlägg
        Verkligen?
        Har hört att det kan sabba PSP:n... Och jag vill ha den senaste Firmware uppdateringen.

Jag ser det bara som en GBA emulator anyway...

Man får inte så mycket för en PSP nuförtiden heller.
        Ge mig ett bra pris så kanske jag köper den ... Dessutom så är den klart mindre värd med officiell fw, så jag förstår inte riktigt var du vill komma ... CFW:n kan omöjligt sabba din PSP det lovar jag ...
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Ge mig ett bra pris så kanske jag köper den ... Dessutom så är den klart mindre värd med officiell fw, så jag förstår inte riktigt var du vill komma ... CFW:n kan omöjligt sabba din PSP det lovar jag ...
          Men att ladda ner OFW när man har CFM - DET kan sabba PSP:n.
          Köpte den för 1500kr tror jag... Så omkring det kanske?

Comment

Men att ladda ner OFW när man har CFM - DET kan sabba PSP:n.
            Köpte den för 1500kr tror jag... Så omkring det kanske?
            Ingen risk du sabbar den ... Det kan du vara helt lugn för

Comment

Ingen risk du sabbar den ... Det kan du vara helt lugn för
              Du har gjort detta förut alltså?

Comment

Näe men du kan omöjligt pajja din PSP genom att flasha ... Hur det än går så kan du köra Pandora tricket på den och jaga igång den ... 100% säker ... Jag betalar dig om du pajjar den på det sättet för det är omöjligt

Comment

Är en riktigt wuss...
                  Tror att jag borde köpa mig en ny än att "chansa"... Är du intresserad?

Comment

Ge mig ett hyyfsat pris så ska jag höra vad plånboken säger ... Eller så slutar du vara enn wuss ... Annars så är jag helt säker på att du inte kan pajja den, och det kan vikket PSP freak här på forumet intyga ...

Comment

1200 ink. frakt?

Om någon ger mig en 100% säker guide till hur jag ska göra så...

Comment

1200 ink. frakt?

Om någon ger mig en 100% säker guide till hur jag ska göra så...
                        Det har jag redan gjort ett par inlägg upp .... Totally Foolproof, Damnit!!!
                        Plånboken sa nej när jag frågade den vad den tyckte om priset ... Den bara fnös åt mig och vek ihop sig själv och hoppade ner i fickan igen ....
                        Jädrar vad vi bollar inlägg mot varandra ... Ett var tionde minut ... Det är nästan så man kan tro att vi lever vårat liv här på Forumet
                        Last edited by Begga; 2009-10-14, 21:47.

Comment

Men om du inte har prövat det själv så...

Comment

Vänta tills någon annan PSP galning kommer och håller med mig så kanske dina tvivel skingras ...

Comment

Förstår inte varför PSPn skulle sabbas av att installera OFW när man har CFW? finns ju ingen logik alls?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X