Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatering av fw?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatering av fw?

Jag har som sagt en phat psp o är custom 3.40....jag undrar om det finns nån guide så att man skulle kunna uppdatera firmwaren själv?

Kan man uppdatera från 3.40 till 5.00 direkt tex?

Måste jag använda Pandora trixet eller jag slipper den biten?

ladda hem den firmwaren du vill ha, lägg den på minneskortet, gå in i game menyn och följ instruktionerna på skärmen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Sanning med modifikation
      5.50 måste ha cfw:5.0 först för att kunna uppgradera.

Läs FAQ så bör det stå där hur du gör
      Detta har diskuterats förut i äldre trådar i denna del i forumet
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

E det verkligen så lätt att göra det? Men jag ser på psp-hacks att där finns en uppsjö av olika 5.00...undra vilken jag ska ha..hmm?

Behöver jag gå nerifrån 3.40 o uppåt för att uppgradera....eller jag kan köra 5.0 direkt?
        Last edited by Tre Kronor; 2009-11-04, 08:53.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          Sanning med modifikation
          5.50 måste ha cfw:5.0 först för att kunna uppgradera.

Läs FAQ så bör det stå där hur du gör
          Detta har diskuterats förut i äldre trådar i denna del i forumet
          och då stämmer informationen till den här inte alls då?:

http://www.psp-hacks.com/2009/10/01/...a-v2-released/

It?s about that time, time you upgrade to the latest and greatest from Team GENyUS. So rather than doing the incremental update thing: M33 -> GEN-A -> GEN-B -> GEN-B2 etc? Jump straight to 5.50 GEN-B2 with Yoshihiro?s XGEN Updater. Of course this only applies to PSP-1000 and PSP-2000 owners with a non TA-88v3 board. And if you?re already sporting GEN ? continue on keepin? on.

XGEN Updater installs Custom Firmware 5.50 GEN-B2 directly on your already hacked hand held, which needs to be running 3.71 M33 or above. XGEN Pandora will modify your Despertar del Cementerio v8 setup. So whenever you need to call upon Pandora, she?ll be restoring/reflashing 5.50 GEN-B2 instead of 5.00 M33.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
            E det verkligen så lätt att göra det? Men jag ser på psp-hacks att där finns en uppsjö av olika 5.00...undra vilken jag ska ha..hmm?

Behöver jag gå nerifrån 3.40 o uppåt för att uppgradera....eller jag kan köra 5.0 direkt?
            du ska kunna köra direkt till 5.00 ja, du väljer den 5.00 M33-x som har högst siffra, det är den senaste
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              du ska kunna köra direkt till 5.00 ja, du väljer den 5.00 M33-x som har högst siffra, det är den senaste

Då vad det gjort...jag klarade det=), 5,50 GEN-B2 blev d...vet inte om det finns nån nyare...

Comment

det finns 5.50 GEN-D2 finns på min hemsida: www.swizzy.se du får då först lägga in GEN-D därefter D2 (med det jag har på min hemsida för tillfället)
                Google is your friend!

Comment

och då stämmer informationen till den här inte alls då?:

Från CFW 3.** till CFW 5.50 Gen-D2 med Yoshihiro?s XGEN Updater ja men inte till 5.00 M33

Vill man uppgradera till 5.50 Gen-D2 drar man hem denna på en CFW psp o kör igång:
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Från CFW 3.** till CFW 5.50 Gen-D2 med Yoshihiro?s XGEN Updater ja men inte till 5.00 M33

Vill man uppgradera till 5.50 Gen-D2 drar man hem denna på en CFW psp o kör igång:
                    ahh ok, jag hade 5.00 M33 på min när jag fick den och jag la in 5.50 GEN-B2 ganska fort
                    Google is your friend!

Comment

ahh ok, jag hade 5.00 M33 på min när jag fick den och jag la in 5.50 GEN-B2 ganska fort
                      Förtydligar att man inte uppdaterar en M33 mjukvara från 3.xx till 5.00 M33 direkt utan måste gå upp ett steg eller använda Pandorakitt.

5.03 Gen-D2 kan man uppgradera till från vilken CFW som helst bara den kör igång applikationen. t.ex om du har 2.60 M33 kan du med den kasta upp den till det senaste direkt. Detta pg.av att Gen-D agerar som ett servicekit o skjuter i en högre mjukvara direkt än att gå stegvis som M33 var tvungen förut. Den flashar maskinen helt mao.
                      / Pendragon

Comment

Jag hittade en kille som uppdaterade från 3.40 till 5.00 på youtube som funkar utan problem....sen fortsatte jag uppdatera o har då 5.50-B2 M33....så då kan jag köra in D2 nu åxå eller? E skillnaden stor på dom olika?

Comment

vart har du hittat 5.50-B2 M33?! det är Gen som ligger bakom 5.50 firmwaresen, senaste M33 FW'n är 5.00 M33-6 (om jag inte missat någon version?)

du måste köra in 5.50 Gen D innan du kan lägga in D2 om dom inte släppt en hel version av D2 (den jag har på min sida är quick update, den patchar bara firmwaren som finns med lite ny info på vissa ställen...)
                          Google is your friend!

Comment

Tror han menar GEN

Comment

Jag menar 5.50-B2 GEN...jag sa fel

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X