Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP v1.50 --> Custom Firmware 5.50genD3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PSP v1.50 --> Custom Firmware 5.50genD3

Hej!

Jag har en PSP som är köpt hos psxcare som legat i garderoben väldigt länge.
    Plockade fram den nu och märkte att dagens ISOs kräver en mycket nyare version av firmware för att fungera.

Alltså min PSP med firmware v1.50 och DevHook vart inge bra.
    Snoka rätt på senaste custom firmware som var 5.50genD3.
    xgen-550gen-d3-final_1260992120.zip

Packade upp och la in på minneskortet. Körde igång ifrån games och fick felmeddelandet. The game could not be started - 80020001

Kollar jag i System Information så står det System Software Version 7.50. Alltså inte 5.50 GEN-D3. Innan stod det System Software Version 1.50.

Nu fungerar inget. Inte UMDs eller DevHook.

Funderar på om man måste uppgradera till någon annan firmware innan man kör direkt på 5.50genD3. Men hur börjar jag om hela processen nu?

Mycket tacksam för tips på hur jag ska få igång den.

Original inlägg av Tabasco75 Visa Inlägg
    Hej!

Jag har en PSP som är köpt hos psxcare som legat i garderoben väldigt länge.
    Plockade fram den nu och märkte att dagens ISOs kräver en mycket nyare version av firmware för att fungera.

Alltså min PSP med firmware v1.50 och DevHook vart inge bra.
    Snoka rätt på senaste custom firmware som var 5.50genD3.
    xgen-550gen-d3-final_1260992120.zip

Packade upp och la in på minneskortet. Körde igång ifrån games och fick felmeddelandet. The game could not be started - 80020001

Kollar jag i System Information så står det System Software Version 7.50. Alltså inte 5.50 GEN-D3. Innan stod det System Software Version 1.50.

Nu fungerar inget. Inte UMDs eller DevHook.

Funderar på om man måste uppgradera till någon annan firmware innan man kör direkt på 5.50genD3. Men hur börjar jag om hela processen nu?

Mycket tacksam för tips på hur jag ska få igång den.
    Lättast för dig skulle vara att helt enkelt flasha om från början... det vill säga kom förbi butiken och få din PSP omflashad...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Prova lägg in i "GAME" ist för "GAME150" eller vice versa! funkade för mig då!

Comment

Original inlägg av Difaren565 Visa Inlägg
        Prova lägg in i "GAME" ist för "GAME150" eller vice versa! funkade för mig då!
        grejen för den här killen är att han har 1.50, den typ första... det är bara jobbigt att gå från 1.50 till 5.50 GEN-D3, lättaste är att man flashar om den direkt... det betydligt mycket mer steg man måste göra från 1.50 till 5.50 än vad du hade dif...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Diffaren565: Nej, det där fungerar inte. Enligt 5.50GEN-D3 så ska en fil ligga i root och resten ska ligga i "GAME".

Swizzy: Njae, inte direkt smidigt att bara komma förbi butiken då jag bor i borås.

Har nu fått tillbaka den till version 1.50 så DevHook fungerar. Såg att Diffaren565 skapat en tråd "Snäälla hjälp mig". Kanske ska jag göra de stegen för att komma till 5.50GEN-D3? Eller behövs ytterligare några tidigare firmwares?

Comment

Diffaren565: Nej, det där fungerar inte. Enligt 5.50GEN-D3 så ska en fil ligga i root och resten ska ligga i "GAME".

Swizzy: Njae, inte direkt smidigt att bara komma förbi butiken då jag bor i borås.

Har nu fått tillbaka den till version 1.50 så DevHook fungerar. Såg att Diffaren565 skapat en tråd "Snäälla hjälp mig". Kanske ska jag göra de stegen för att komma till 5.50GEN-D3? Eller behövs ytterligare några tidigare firmwares?
            tyväe har jag ingen koll på hur det ligger till med 1.50 -> 5.50 GEN-D3, kanske hittar den informationen via google eller liknande...

du kan annars beställa ett Pandora batteri (eller tool batteri) ladda upp detta i 16 timmar (brukar vara bra att göra det med sådana här batterier första gången åtminstone) sedan använder du den avbilden jag har på min hemsida ( www.swizzy.se ) du borde kunna komma åt minneskortet i datorn och kunna fixa detta temporärt medans du uppgraderar eller om du vill ha det kvar via din PSP...
            Google is your friend!

Comment

Han borde enkelt kunna ställa om sitt originalbatteri i serviceläge (pandora) från sin redan moddade psp.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Han borde enkelt kunna ställa om sitt originalbatteri i serviceläge (pandora) från sin redan moddade psp.
                jo, det kan han göra... tänkte inte på det :$ program för att göra det finns på minneskortet jag gjort iordning
                Google is your friend!

Comment

Iof var det inte jag som gjorde den tråden men...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Det är väl bara "feta" batterier som kan ställas om? tänkte skaffa ett pandora kit men om man nu kan med PSP 2004 batteriet så är det inte lönt o köpa pandora kittet

Comment

Original inlägg av zelxi Visa Inlägg
                      Det är väl bara "feta" batterier som kan ställas om? tänkte skaffa ett pandora kit men om man nu kan med PSP 2004 batteriet så är det inte lönt o köpa pandora kittet
                      tror det inte går med slim batterin för de passar ju inte så bra i psp phat själv använder jag "phat" batteri
                      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Känns som diskussion är lite diffus nu. Tror ni att jag måste använda ett "pandora" batteri för att kunna uppgradera till senaste firmware?
                        PSP fungerar ju fint med v1.50 och DevHook. Men uppgradering till 5.50GEN-D3 vill inte fungera. Kan det fungera med att ta det i olika steg upp till senaste custom firmware? -isåfall är det nån som har koll på vilket första steget borde vara?

Comment

Gå till 5.00 M33-4 och sedan till 5.50 GEN-D3 ... De filer du behöver har Swizzy på sin sida och jag hostar filerna så det är bara att ta hem det du behöver och är det några vidare frågor så släng bara iväg ett mess så hjälper vi till ... ---->> www.swizzy.se
                          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                            tror det inte går med slim batterin för de passar ju inte så bra i psp phat själv använder jag "phat" batteri
                            Ah, det va ordet "phat" jag va ute efter xD iaf, får väl köpa ett pandora kit

Comment

Tänkte testa med Custom Firmware 5.00 M33-4 då. I readme filen står det "If you come from a version prior to 5.00 M33, put sony update as 500.PBP in same folder".

Ska jag döpa om Sony official update 5.03 som 500.PBP och lägga i samma katalog då?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X