Hej Har en flashad psp slim och för ett tag sen fick den sig en liten duns, den sluta funka, elelr ja man kunde starta den men skärmen förblev svart och det gick inte å connecta den via usb till pc heller. skickade in den hos de jag köpte den av i örebro. de lyckades downgrada den (fråga mig inte hur) men sedan var problemet att varje gång man försökte lägga in nytt firmware(så den kan anändas liksom=) ) hände samma sak, skärmen förblev svart och den får ingen kontakt med datorn. Är det någon som vet va jag ska göra eller haft liknande problem?!
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ganska mysko problem, hoppas på hjälp!
Collapse
X
-
Original inlägg av Devilus Visa InläggHej Har en flashad psp slim och för ett tag sen fick den sig en liten duns, den sluta funka, elelr ja man kunde starta den men skärmen förblev svart och det gick inte å connecta den via usb till pc heller. skickade in den hos de jag köpte den av i örebro. de lyckades downgrada den (fråga mig inte hur) men sedan var problemet att varje gång man försökte lägga in nytt firmware(så den kan anändas liksom=) ) hände samma sak, skärmen förblev svart och den får ingen kontakt med datorn. Är det någon som vet va jag ska göra eller haft liknande problem?!
Tappskador åtgärdas inte av Unbrickningar eller downgradningar.
Du har förmodligen uppdaterat den galet eller så hade firman tur.
Tappade du den igen så prova åk förbi dem o se om de kan fixa den igen men jag är rädd för att den fått en kyss så den inte vill vara med./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
-
Riktigt så var inte fallet, jag kanske formulerade mig fel, ja min psp föll ca 1 meter utan nån särskilt extra kraft. och sen vart den svart i den mån att power knappen lyste men inget annat hände, så jag lämnade in den med samma förklaring, de sa att de hittade ingen fysisk skada och pspn verkade brickad, så de fixade det men sedan gick det inte att uppgradera firmwaren, när det gjordes så kom samma problem. power lampan lyser när man trycker på knappen men inget händer.Original inlägg av Pendragon Visa InläggTappskador åtgärdas inte av Unbrickningar eller downgradningar.
Du har förmodligen uppdaterat den galet eller så hade firman tur.
Tappade du den igen så prova åk förbi dem o se om de kan fixa den igen men jag är rädd för att den fått en kyss så den inte vill vara med.
- Citat
- Flag
Comment
-
Mikrosprickor kan uppstå vid sådana fall, en psp kan agera brickad om något på moderkortet glappar.
Om du är 100% att den fungerade innan du tappade den o du inte uppdaterade den precis när den föll o den avbröts i uppdateringen då strömmen gick.
För mig låter det du beskrev som en tappskada o att moderkortet fått en kyss, att den fallit från en meter o hållt i skärmen skall du tacka din lyckliga stjärna. Många tappar saker o de håller och en handfull går sönder./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment

Comment