Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSP-1001 startar ej!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
    Det är ju samma sak som jag ska göra? Vad är skillnaden på psxcares batteri och ett eget modifierat?
    våra batterier är inte hårdmoddade, våra är mjukmoddade, det vill säga en mjukvaruförändring...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

I lekmans termer har vi bytt serienummret i batteriet till ett Serviceserienummer vilket triggar deni Serviceläge.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hej på er!

Nu har jag fixat lite saker så jag ev kan fixa mitt PSP!
        Jag behöver lite hjälp.. När jag ska göra mitt pondora minneskort så får jag detta meddelande:
        http://img526.imageshack.us/img526/3715/errorbe.jpg
        Men om man klickar på "Yes" så börjar den att lägga in filer i alla fall.
        Jag använder mig utav PSP Grader v008 och ett minneskort från Sandisk på 512mb. Minneskortet stödjer Magic gate.

Jag har även köpt ett Pandora batteri, men hur vet jag att de verkligen är de?

När jag försöker att sätta på pspet med "pandora kortet" och pandora batteriet så händer de samma sak som förut!

Tips behövs

Comment

Kika i FAQ där står det beskrivet hur du gör ett Pandoraminne
          http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=33507

Samt här bla: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35620
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Det är den där andra guiden som jag har följt och de är då jag får de där med bilden..

Comment

Hej på er!

Nu har jag fixat lite saker så jag ev kan fixa mitt PSP!
              Jag behöver lite hjälp.. När jag ska göra mitt pondora minneskort så får jag detta meddelande:
              http://img526.imageshack.us/img526/3715/errorbe.jpg
              Men om man klickar på "Yes" så börjar den att lägga in filer i alla fall.
              Jag använder mig utav PSP Grader v008 och ett minneskort från Sandisk på 512mb. Minneskortet stödjer Magic gate.

Jag har även köpt ett Pandora batteri, men hur vet jag att de verkligen är de?

När jag försöker att sätta på pspet med "pandora kortet" och pandora batteriet så händer de samma sak som förut!

Tips behövs
              snabbaste/lättast sättet att göra ett pandora minneskort är att använda den versionen som finns på min hemsida, den är lätt att få in, förutsatt att du har möjlighet att använda kortet i din dator [genom USB, jag har testat det genom en PSP...] det är färdigt med allt du behöver, även instruktioner för hur du använder det

det du behöver göra med det är att ladda hem ett program som heter: USB Image Tool och finns här: http://www.alexpage.de/usb-image-tool/ samt "bilden" [har för mig det var en .img fil, kan också ha blivit en .iso det var ett tag sedan jag gjorde den senaste versionen] den är packad tillsamans med instruktionerna i ett rar arkiv, har du inte winrar kan du ladda hem det från deras hemsida: http://www.rarlabs.com/download.htm

hur du vet att det är ett Pandora batteri du har är enkelt; sätt i det i din PSP, om den börjar lysa utan att du rör ström knappen är det pandora om det inte lyser är det original/urladdat anledningen till att det är samma som innan beror på att du inte får till det riktigt rätt med minneskortet bara...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nu är jag inte riktigt med på vad du menar! Jag tankade hem programmet men sedan så behöver jag ju något som jag kan mata in i programmet som programmet sedan lägger in på minneskortet?

Mitt "pandora" batteri blinkar inte när jag sätter in de i pspet, då är de alltså inget pandora batteri?

Comment

du behöver ha den här också: http://trinity.is-a-geek.net/Custom....0%20Gen-D3.rar du kan antingen läsa instruktionerna som följer med (readme) eller titta på videon: http://www.swizzy.se/Video.php?video=1

själva batteriet i sig ska inte lysa... då är något mega knas men själva PSP'n ska göra det...
                  Google is your friend!

Comment

Haha, de förstod jag också att själva batteriet inte ska lysa! Du menar gröna dioden eller?

Ska prova med dem filerna så får vi se vad som händer.

EDIT: Enligt Read me filen så ska jag koppla in mitt psp i datorn men den för ju inte kontakt med pspet eftersom den är brickad.. Provade att sätt in minneskortet i minneskort läsaren, men den säger bara att de inte finns tillräckligt med plats på kortet.. De verkar som om du har använt ett 512mb på din lilla video, men de funkar inte med mitt 512mb? Kan även inte ändra till device mode heller..
                    Last edited by Allealex; 2010-04-15, 23:46.

Comment

Haha, de förstod jag också att själva batteriet inte ska lysa! Du menar gröna dioden eller?

Ska prova med dem filerna så får vi se vad som händer.

EDIT: Enligt Read me filen så ska jag koppla in mitt psp i datorn men den för ju inte kontakt med pspet eftersom den är brickad.. Provade att sätt in minneskortet i minneskort läsaren, men den säger bara att de inte finns tillräckligt med plats på kortet.. De verkar som om du har använt ett 512mb på din lilla video, men de funkar inte med mitt 512mb? Kan även inte ändra till device mode heller..
                      det är för att du inte kan använda devicemode som det inte fungerar, det är ett 512mb kort ja, kruxet är att jag använt Devicemode (vilket även plockar med bootsektorerna som vi vill ha) varför du inte kan ändra till Devicemode har jag ingen aning om, kanske är det så att din kortläsare inte är kopplad? (för att programmet ska fungera krävs det att du har minneskortet anslutet via USB...) anledningen till att det inte fungerar för dig (att den säger att du har för lite plats) är enkel: du har kommer inte åt alla minneskortets sektorer om du inte använder Device mode

*edit:*
                      guiden i readme filen är inte designad för folk med brickade PSP's, utan folk med fungerande... men den fungerar minst lika bra även för andra, bara det att man får byta ut PSP'n mot något annat man kan koppla via USB
                      Last edited by Swizzy; 2010-04-16, 00:07.
                      Google is your friend!

Comment

Okej, men de konstiga är att jag kan ju gå in på minneskortet visa utforskaren, jag har en minneskort läsare som är kopplad med USB. Kan du för klara lite mera hur man ser att de är ett pandora batteri?

Comment

Om du har ett Pandora batteri så ser du det på detta sätt:
                          1. Ta ur batteriet ur din psp samt laddkabeln.
                          2. Stoppa i den i din psp
                          3. Tänds den gröna lampan ( Power on ) på din PSP så har Batteriet startat din PSP i Service mode... Den letar då bootsektor från minnet.
                          4. Tar du ut batteriet igen o stoppar i ett pandoraminne o stoppar på batteriet igen så skall den börja ladda från minneskortet.
                          *Tänk* på att Sqizzys Pandoraminne triggas genom att hålla ned LT knappen medans den bootar *Från du stoppat i batteriet*
                          / Pendragon

Comment

Okej, tackar för infon! Då är det inget pandora batteri jag har fått hem, jävla skit ställe!
                            Bara att öppna upp och modda lite då

EDIT: Allt gick åt helvete, orkar inte hålla på mera nu kommer in till psxcare någon dag och fixar de...
                            Last edited by Allealex; 2010-04-16, 23:39.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X