Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mina erfaranheter av att planka biltullarna :-)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det gick förrut att ladda ner en Fejkad bilplåt i PDF format som man kunde klistra på sin egen, vet ni vart den finns? numret gick tydligen till någon milö parti ledare

Comment

Original inlägg av Love_PSP Visa Inlägg
      Det gick förrut att ladda ner en Fejkad bilplåt i PDF format som man kunde klistra på sin egen, vet ni vart den finns? numret gick tydligen till någon milö parti ledare
      Han är skattebefriad + att du riskerar dryga böter
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hela teorin med en flash på nån sekund precis vid foto-tillfället låter intresant...
        eller en följd blixtar under 10-20 sekunder borde juh göra att det flouriserande ämnet i skylten "lyser" i trehundra vilket borde göra tagande av foto omöjligt då det bör blända sådant...
        om man bara kan sätta en rad blixtar i framkant på huven väl dolt så kan man juh inte åka för det heller...typ i framkant på motor-huven blixtande neråteller innanför gallret fram riktade utåt...
        nån som provat det?

I teorin låter det sjukt bra....

snippat detta från en sida:
        Eftersom strålkastaren lyser med IR och kameran bara tar in IR,
        så borde det gå att sätta ett filter som gör precis motsatsen till IR-filtret på regplåten. Det vill säga att den släpper in allt vanligt ljus, men blockerar det infraröda ljuset, på så sätt borde inte kameran få någon bild av plåten.
        Var nöjd med min idé och började genast söka efter det jag vill ha.
        Hittade av en slump ett företag på ebay som köpt en uppsjö av dessa filter men inte behövde dom, så jag fick ett par för en billig peng.

Kom till saken, funkade det då?
        Ja! I alla fall än så länge, har kört ett par gånger genom tullarna men inget har dykt upp på "mina skattebeslut".
        Om dom sen sätter sina detektiver på att få reda på vem jag är vet jag inte.
        Är ganska nöjd faktiskt, men lite synd att det ändå syns så pass mycket som det gör. Framtidsplanen kan ju vara att hitta ett filter som bryter vid aningen senare våglängd.
        Eftersom filtret bara är 0.3 mm tjockt är det också väldigt känsligt för stenskott osv. Jag har hittat en annan sida på internet som man kan specialbeställa filter på, då kan man beställa ett bredare som också håller för lite smällar.

Ja, det var i alla fall mitt försök, kanske kan någon annan dra nytta av detta

färdig-snippat....
        sidan det är snippat från:
        http://www.zatzy.com/allmaent/263850...ltullarna.html

Snipp från annan sida:
        Så här säger lagboken om registreringsskylten:
        7§ En nummerskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil.
        8§ Registreringsskyltarna skall vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas.
        Under färd får last eller annat ej placeras så att skyltarna inte går att avläsa.
        slut-snippat....

då kan man ju fundera på om de menar synliga för mänskliga ögat eller för en kamera.....
        Last edited by bmansweden; 2008-05-13, 23:59. Anledning: mer tillägg
        --------------------------
        Nintendo:
        "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
        -----------------
        雙瞳 B-man i 1 och 0
        http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Jag har sett några bilar med IR filter över en bokstav/siffra på regplåten, men det syns tydligt att regplåten är manipulerad.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag tror fortfarande på min ide att bygga en anordning som fäller bak o framskylten likt en vindbrygga vid knapptryck

Sen att jag inte hunnit/orkat ge mig i kast o bygga en prototyp beror nog på tidsbrist samt att jag inte känner för att skära sönder kjolpaketet o bakluckan på min bil

Men om någon donerar lite så är jag GAME
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Jag tror fortfarande på min ide att bygga en anordning som fäller bak o framskylten likt en vindbrygga vid knapptryck

Sen att jag inte hunnit/orkat ge mig i kast o bygga en prototyp beror nog på tidsbrist samt att jag inte känner för att skära sönder kjolpaketet o bakluckan på min bil

Men om någon donerar lite så är jag GAME
              Den finns redan, hette clearplate förut, har bytt namn till foxplate.

Tyvärr verkar dom ha svåra problem att få ut produkten på marknaden :-(

http://www.foxplate.com/
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Lura automatiska prylar har alltid roat mig. Det började (preskriberat nu!) redan när jag på 80-talet sprang omkring med modifierade elektrostatiska tändare och plågade diverse fotoautomater och tvspel som accepterade en elektrostatisk chock lika gärna som ett par femkronor för att gå igång.
                Hehe, tändaren körde jag också med. Jag gillade speciellt ett Bomberman kabinett som stog i gamla filmstaden på Malmskillnadsgatan. Man kunde få 99 credits på en zap. =)

Edit: Minne som en utvecklingsstörd guldfisk. Det var inte Bomberman. Det var BombJack och ingenting annat. Kan fan inte minnas allt - det är ju typ 20 år sen nu hehe.
                Last edited by TonyW; 2008-10-06, 00:16.

Comment

Original inlägg av TonyW Visa Inlägg
                  Hehe, tändaren körde jag också med. Jag gillade speciellt ett Bomberman kabinett som stog i gamla filmstaden på Malmskillnadsgatan. Man kunde få 99 credits på en zap. =)

Edit: Minne som en utvecklingsstörd guldfisk. Det var inte Bomberman. Det var BombJack och ingenting annat. Kan fan inte minnas allt - det är ju typ 20 år sen nu hehe.
                  Haha, den maskinen brukade jag också zappa! Det var inte så att du läste någon av mina texter på någon BBS, har ett vagt minne av att jag skrev en guide och postade lite här å var...

Vad jag minns så stod "min" bombjack vid ingången till en liten godisbutik eller liknande inne i gallerian vid malmskillnadsgatan. Säkert samma maskin :-)

Comment

Hehe, det är säkert samma spel. Den stackarn blev grillad mest hela tiden. Jag har för mig det fanns en del zap-bara spel på taxifiket på Lilla Essingen också. Dom hade dessutom en växelautomat som glatt käkade servetter och bytte ut dom mot femkronor. Bra taxifik det där. =)

Det är mycket möjligt att jag spanade in en guide på en BBS - man läste både det ena och det andra via dom hehe.
                    Last edited by TonyW; 2008-10-06, 17:12.

Comment

Vad funkar tändar grejen på ?? Vill göra en sån jag använde min tändar grej till en potatis skjutare. Men kanske gör en ny automat zappare
                      Buuuuh!

Comment

Jag vet inte om det fungerar alls. Det är säkert 25 år sen eller nåt när jag använde en sist hehe. Vetefan om jag ens skulle få ihop en "zapper" idag utan ritningar a'la IKEA.

Comment

Har du lagt ner projektet, eller skäms du över ditt misslyckande såpass att du inte vågar skriva om det?

Comment

Original inlägg av kåkfararen Visa Inlägg
                            Har du lagt ner projektet, eller skäms du över ditt misslyckande såpass att du inte vågar skriva om det?
                            Prylarna sitter på en avställd bil, vet inte om det är en misslyckad ide eller ej, hur som helst så fick jag aldrig bilderna som jag beställde från en registrerad passage...undrar varför... :-)

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Prylarna sitter på en avställd bil, vet inte om det är en misslyckad ide eller ej, hur som helst så fick jag aldrig bilderna som jag beställde från en registrerad passage...undrar varför... :-)
                              Att du blev registrerad när du passerade en station får väl räknas som ett misslyckande. Att bilderna aldrig skickas ut vid förfrågan är inte ovanligt och bevisar ingenting. Prova att ligga på lite, det brukar hjälpa. Lycka till med fortsatta försök

Comment

Original inlägg av kåkfararen Visa Inlägg
                                Att du blev registrerad när du passerade en station får väl räknas som ett misslyckande. Att bilderna aldrig skickas ut vid förfrågan är inte ovanligt och bevisar ingenting. Prova att ligga på lite, det brukar hjälpa. Lycka till med fortsatta försök
                                Edison "misslyckades" att uppfinna glödlampan några tusen gånger också...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X