Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två Insider Tips

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Två Insider Tips

Har en kompis som varit med och utvecklat mjukvaran för "fotograferingen" i biltullarna... Han har gett mig två tips och jag har nästa aldrig betalat tull...

Tips 1:
    Systemet letar efter delar med hög kontrast just t.ex. en registeringsskylt. Genom att ha en relativt skitig skylt och ha en annan skylt med texten GRATIS t.ex. lurar systemet.

Tips 2:
    Ett relativt avancerat angrepp. Men som alltid funkar. Systemet använder alltid värmekamera och genom att linda värmetråd som förvärms innan man passerar en tull gör att skylten blir totalt oläsbar.

Hoppas det är någon mer som orkar testa dessa (:

Original inlägg av maqen Visa Inlägg
    Har en kompis som varit med och utvecklat mjukvaran för "fotograferingen" i biltullarna... Han har gett mig två tips och jag har nästa aldrig betalat tull...

Tips 1:
    Systemet letar efter delar med hög kontrast just t.ex. en registeringsskylt. Genom att ha en relativt skitig skylt och ha en annan skylt med texten GRATIS t.ex. lurar systemet.

Tips 2:
    Ett relativt avancerat angrepp. Men som alltid funkar. Systemet använder alltid värmekamera och genom att linda värmetråd som förvärms innan man passerar en tull gör att skylten blir totalt oläsbar.

Hoppas det är någon mer som orkar testa dessa (:
    Har du några exempel på hur detta genomförs och kanske lite bilder tro
    Jag skulle kunna tänka mig att du satt en skylt lite ovanför din reggskylt i första exemplet med Gratis texten som är vinklad i säg 160/170 grader.
    Och för det andra exempler en värmeslinga likt de man använder i badrumsgolv bakom reggskylten i det andra.

Eller??
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Sånt här glas skulle man ha framför plåtarna.
      http://www.sggprivalite.com/en/appli...s.html#reunion
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
        Sånt här glas skulle man ha framför plåtarna.
        http://www.sggprivalite.com/en/appli...s.html#reunion
        Tonade glas eller plexi får man inte ha framför skylten

Dock skulle en dyr variant vara rätt läcker o pröva
        Ett glas som tonar svart när man tillför elektricitet
        Kan man få ett arbandsur att fugera med kristallteknik kan man göra skojiga regskyltsmojjänger

Eller dopa kristallerna så de bildar andra reggnummer
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Mmm, men dom där kristallgrejorna kan bli rätt sega på vintern :-( Och för dålig hållbarhet.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Mmm, men dom där kristallgrejorna kan bli rätt sega på vintern :-( Och för dålig hållbarhet.
            Glykolslinga bakom då förgrenat från kylarn
            eller en elvärmeslinga, det kommer säkert hålla skylten fri från is o snö med

Huvva det är vinter snart *brrr*
            Tur att jag byter upp mig från mors Mazda 323 från 85 till en Volvo S80 T6

Någon som vill köpa en Mazda billigt *skratt*
            / Pendragon

Comment

Vet du hur varm det måste vara

Vet du hur hur skylten måste vara för att skylten skall bli oläsbar ? Jag menar temperatur differens jämför med omgivande luft.

Comment

hittade den här sidan, kan det vara nåt

http://www.jammersstore.com/p_photo_blocker_covers.htm

Comment

Coverskyltar har jag själv sett, nackdelen är att man får böter av polisen om man har dessa på + att det samlas fukt mellan skylten o reggplåten o det bidrar att poliser tittar lite extra noga.
                  / Pendragon

Comment

jag har kört sen i december med mina importplåtar på.....ska bli kul att se hur länge jag klarar mig....tar gladeligen en 1500 i böter nu...intjänat sen länge.... o då har jag inte adderat p-böterna hehe

Comment

Hade lite funderingar *Nu när min bil kommit ut från Serviceverkstaden* ett halvår senare

Jag känner inte för att köpa ett Kjolpaket eller en stor vinge o utsmycka bilen med men vad tror ni alla om en Regskylts vippbrygga
                      Ungefär som gamla medeltida slott som hade en fällbrygga tänkte jag man kunde bygga ut en plastram som fint smälter in med bilen som vid knapptryck fäller skylten frammåt en aning så plåten tittar ned i backen.

Vore inte det en toppen grej *skratt*

Betydligt mycket lättare att bygga än en Regskylts snurra a la James Bond stil
                      + att den säkerligen fungerar bättre på orginalbilkjolar och baktill.
                      / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X