Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kolla någon annans ip över msn messenger...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kolla någon annans ip över msn messenger...

Halloj, jag har ett flertal gånger fått höra att de jag chattar med har min ip adres.

Jag har läst att alla chattmeddelanden går genom en server innan de kommer till mig, vilket borde betyda att de andra inte kan se min ip, men när man skickar en fil så skapar man ju en direktförbindelse mellan personerna och då borde det ju gå att se, så går det att se en persons ip adress, när man bara chattar med dem?
    Cheers
    //Larscha

X-bit
    IND-Bios.5003
    250 gb hd
    Thomson DVD

nej det går inte,, men kikar ni webcam eller spelar nått eller skickar en fil kan dom se ditt ip genom att skriva netstat -n i kommando tolken,,

Comment

Vet att det går över andra protokoll som tex ICQ tror även att det går över AIM, aldrig sett något program som klarar det för msn dock

Comment

ok, tack
        Cheers
        //Larscha

X-bit
        IND-Bios.5003
        250 gb hd
        Thomson DVD

Comment

finns program för msn med,, tror det heter något i stil med msn ip sniffer

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X