Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

felcare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sony har tillverkat massor med PS2 med dåliga lasrar som när som helst slutar läsa dvd-skivor (spel/filmer).

Detta åtgärdas normalt på garantin, men när du valt att modifiera din PS2 har du även valt bort garantin på din PS2.

Vi gör ingenting med lasern när vi modifierar PS2.

Däremot är ju sannolikheten stor att en PS2 som mest stått oanvänd plötsligt används mycket oftare om man använder chipet för att starta massor av piratkopierade spel - och därmed förbrukas lasern snabbare, speciellt om den var dålig att börja med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Den funkade ju hellt felfri innan jag chipade den hos er!
      och då kunde ni inte heller montera chipet som man skulle... och ni sa själva till mig att ni skulle kallibrera min ps2 laser!
      och chipet som ni monterade in heter neo4
      och dvd lasen dog på engång sen när ni var klara!
      jag ska också till lägga att jag fick lämmna in den hos er flera gånger på grund av att ni kallibreade lasen för svag alla laser allså.
      och ni skriver själva på nätet att ni kollar ps2 förre och efter ni har chipat den.
      hhmm undra om det stämmer....
      (jag chipade min ps2 hos er samma dag som jag köpte den) fast jag köpte den inte hos er.

ni borde fixa lasen kanske för en minde kosnad..
      men inte hellt pris 2500 som ni vill ha för en ny laser.
      Det är ju trots allt ni som har dödat den!
      daniel_e53@hotmail.com

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
        Ursprungligen skrivet av daniel_e53@hotmail.com:
        <strong>Den funkade ju hellt felfri innan jag chipade den hos er!
        och då kunde ni inte heller montera chipet som man skulle... och ni sa själva till mig att ni skulle kallibrera min ps2 laser!
        och chipet som ni monterade in heter neo4
        och dvd lasen dog på engång sen när ni var klara!
        jag ska också till lägga att jag fick lämmna in den hos er flera gånger på grund av att ni kallibreade lasen för svag alla laser allså.
        och ni skriver själva på nätet att ni kollar ps2 förre och efter ni har chipat den.
        hhmm undra om det stämmer....
        (jag chipade min ps2 hos er samma dag som jag köpte den) fast jag köpte den inte hos er.

ni borde fixa lasen kanske för en minde kosnad..
        men inte hellt pris 2500 som ni vill ha för en ny laser.
        Det är ju trots allt ni som har dödat den!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag väntar på svar från er psxcare....
        eller är det så att ni struntar i det felet ni har gjort...
        daniel_e53@hotmail.com

Comment

När jag pratade med vår tekniker om din PS2 så sade han att det var en gammal V3 vi monterade NEO2.2 i. Sedan kom du tillbaka efter ett par månader och hade problem att läsa vissa skivor, vilket är vanligt på gamla PS2. Därefter har vi försökt kalibrera den, men det har inte gått att få den att läsa OK.

Enligt vad han säger så har detta inget samband alls med chipinstallationen, utan lasern var dålig från början.

Kontakta oss och kom in till butiken någon dag då både jag och Alve är inne så kan vi försöka hitta någon lösning på dina problem.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag hade samma problem när jag bytte från Neo2 -&gt; Neo4. Jag skyllde inte på PSXCARE utan Hansi var snäll och gjorde en deal med att jag köpte ett nytt Ps2. Sluta gnäll på PSXCARE över saker som inte dom kan göra nätt åt. Självklart pajar inte dom lasern på Tv-spelen när dom sätter i chip... det kan väl även du förstå, daniel_e53?

Comment

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
              Ursprungligen skrivet av ktd:
              <strong>Jag hade samma problem när jag bytte från Neo2 -&gt; Neo4. Jag skyllde inte på PSXCARE utan Hansi var snäll och gjorde en deal med att jag köpte ett nytt Ps2. Sluta gnäll på PSXCARE över saker som inte dom kan göra nätt åt. Självklart pajar inte dom lasern på Tv-spelen när dom sätter i chip... det kan väl även du förstå, daniel_e53?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag har inte bytt chipet till min ps2!
              om dom sabbar något då ska ju du banne mig dom fixa det! men ang laserkalibreringen sa dom själv att dom skulle göra ! Eller ljög någon från er Hansi....
              daniel_e53@hotmail.com

Comment

Vi har försökt kalibrera lasern eftersom du hade problem med den. Tyvärr var den så dålig att det inte gick att ställa in den perfekt.

Comment

Hej Hansi vilken dag är bäst att komma då du och Alve är inne i butiken?
                  daniel_e53@hotmail.com

Comment

Ring och kolla först.

Jag är INTE inne på tisdag förmidag eller fredag eftermiddag.

Jag är sällan inne efter 16.30 då jag brukar plocka hem ungarna från dagis/skola vid den tiden.

Och är det kalasväder är jag nog inte inne heller...

Comment

Du måste ange EXAKT vad det är för Action Replay du vill ha isåfall. "Utländsk Action Replay" kan betyda nästan vad som helst.

Comment

Enligt kommentarer jag läst på forumet verkar det vara just den versionen vi har på lager just nu :-) Vi har åtminstonde skickat några sådana...

Comment

Aha, du vill ha uppgraderingen...

Vi får se om vi får hem sådana.

Comment

Ursprungligen skrivet av daniel_e53@hotmail.com:
                            <strong>eller om ni kan få in en ar2 som är typ från usa.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">I USA heter motsvarande produkt "Gameshark"

Du måste ange exakt vilken "gameshark" du vill ha isåfall.

Comment

Vi lägger bara undan varor 24 timmar.

Comment

Jag vill inte vara elak på något sätt, men Daniel... tror inte du att det skulle vara bra för dig att lägga ned mindre tid på att klaga och mer tid till att gå på svenskalektionerna?

"Den funkade ju hellt felfri innan jag chipade den hos er!"
                                "och chipet som ni monterade in heter neo4
                                och dvd lasen dog på engång sen när ni var klara!jag ska också till lägga att jag fick lämmna in den hos er flera gånger på grund av att ni kallibreade lasen för svag alla laser allså.
                                och ni skriver själva på nätet att ni kollar ps2 förre och efter ni har chipat den."

"ni borde fixa lasen kanske för en minde kosnad..
                                men inte hellt pris 2500 som ni vill ha för en ny laser."

/z

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X