Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sega Saturn ********* installation

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sega Saturn ********* installation

goddagens, en fråga till experterna:

kan ni möjligen installera ett Saturn - Multi-X chip i min Sega Saturn Model 2

jag kan fixa chip, men är all för skakig på händerna för att löda

i sådana fall, vilken pris-klass talar vi här?

tacksam för svar

Original inlägg av Lord_Santa Visa Inlägg
    goddagens, en fråga till experterna:

kan ni möjligen installera ett Saturn - Multi-X chip i min Sega Saturn Model 2

jag kan fixa chip, men är all för skakig på händerna för att löda

i sådana fall, vilken pris-klass talar vi här?

tacksam för svar
    Om du fixar chip och ser till att vi har ett diagram över vart lödpunkterna är och sådär ska det väl inte var några större problem, beroende på hur pass mycket lödpunkter och sådär det är kommer det kosta 350 och uppåt (350 = våran service avgift) bästa är om du kommer förbi butiken så vi kan se själva... då får du ett kostnadsförslag i butiken
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hmm, det där har vi tittat på förut. För länge länge sedan...

Inte helt självklart hur man hittar rätt version av chipp till just sin saturn. Vi har inga skivor att testa med för att se hur chippet fungerar. Inga problem att montera chippet, men det kan ju bli knepigt att funktionstesta det ifall det blir strul då vi inte har några referensskivor eller referens saturn för att kunna utesluta fel på den brända skivan t.ex.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

det är ett chip anpassat till Model 2 (som jag har)

det är 2 lödpunkter: 1 till strömmen och 1 till "signal"

chippet har kablar fastlödda från start, så det behövs bara lödas två punkter allt som allt

jag har en youtube-video som visar (kommer inte posta här, eftersom att jag inte vill bryta någon regel), annars har jag en link till en site (laglig retro-site - Racketboy) som visar hur det ska göras

det verkar vara en väldigt simpel installation, men jag har inte lödit något på närmre 25 år, så jag är inte helt säker på om jag klarar av det

jag beställer chippet o svänger förbi butiken - kan även försöka fixa en PD (Public Domain)/Freeware skiva att testa, eventuellt göra en backup av ett av mina original-spel, samt medbringa bägge skivor (original-skivan och backup, så att allt går lagligt till) så man kan testa på plats?

och vad gäller att kolla att skivan är fungerande, så kör jag "swap-trick" för tillfället, så jag kan boota upp den hemma och kontrollera innan jag svänger förbi =)
        Last edited by Lord_Santa; 2011-06-14, 01:28.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X