Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha in originalbios vid sidan av X2 bios

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha in originalbios vid sidan av X2 bios

Jag har ett X-ecuter 2 Lite med X-ecuter 4977 bios, men skulle vilja flasha in ett originalbios vid sidan av det så att jag kan byta mellan dom genom bios switchen.

Hur gör man detta? Jag antar att jag behöver 512 k version av både original och x-ecuter bios. av x-ecuter bioset är det inga problem att fixa det, men original bioset har jag bara hittat i 256 k och 1024 k, beroende på vilken version av original bios det är. Hur konverterar jag nåt av dom här till 512 k.

andra frågan, hur vet jag vilken version av original bioset som passar i min xbox, elelr spelar det ingen roll? Jag har en 1.1 xbox.

Dom versioner jag har på datorn är: 3944, 4034, 4132, 4627, 4817 och 5101.

Använd x2bm eller copy /b bios1-256k.bin + bios1-256k.bin + bios2-256k.bin + bios2-256k.bin flashamedmig-1024k.bin
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Så jag ska baka in alla 2 olika bios (uppdelade i sammanlagt 4 olika filer) till ett enda 1024 k bios?

Vilken version av originalbios ska jag använda?

Comment

Originalbios: Prova tills det fungerar...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by nathorst
          Så jag ska baka in alla 2 olika bios (uppdelade i sammanlagt 4 olika filer) till ett enda 1024 k bios?

Vilken version av originalbios ska jag använda?
          OM du får det att funka, kan du inte emaila mig det där bioset på peter@rpu.engelholm.se ?
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Wohoo, det funkade. Nu ska jag bara installera en switch för att ändra bios och sen är det bara att köra.

Jag mailar bioset till dig pege63.

Tack så jättemycket för all hjälp Hansi. Uppskattas otroligt mycket.

Comment

Kan du maila mig det orginal bios på 512KB som du änvände dig av, har ett skit snyggt 4977 som jag vill använda mig av med orginalet.
              Ville bara säga att 4977 kom på bank 1 & orginal bios på bank 2, vilket bios satte du först när du plussade ihop dom till ett?
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X