Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flashning av xbox???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• flashning av xbox???

Hej jag undrar vad man behöver för grejjer när man vill flasha sitt xbox.ska köpa mig ett alladin advance chip sedan vill jag flasha min orginal bios på moderkortet och ej ha i chippet. vilka saker måste man köpa då??? ngn flashprogrammerare och ngn mjukvara ?? plzz help me.Jag ska flasha min xbox med Evox M7. men vill veta hur och vilka saker ja behöver.
    Tacksam för svar
    (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Får jag fråga varför du ska köpa ett chip om du ska flasha om ditt orginalbios?

Comment

flashning av bios

Hej .
      Jag trodde man var tvungen att ha ett chipp för att kunna flasha orginal bioset på xboxen .. Men om jag vill flasha min bios (har ett nyinköpt xbox) Hur ska jag då gå till väga vad behöver jag???

m.v.h Hampa

Comment

Antingen så köper du ett chip eller så flashar du om ditt orginalbios.

Jag rekomenderar att köpa ett chip eftersom du då inte förstör möjligheten att köra Xbox-Live i framtiden. Men detta är ju upp till var och en.

För att flasha din bios, kan du antingen lämna den till PSXcare så fixar de det eller så fixar du det själv med någon Savecrack som bootar Linux och gör det möjligt att flasha.

Comment

Savecrack som bootar Linux och gör det möjligt att flasha.

Hej igen sorry för att jag vill ha mera svar .Jag trodde det fanns typ ngn flashare att köpa som man stoppar i lpc hålen i xboxen och sedan en usb kabel till datorn och tjoff så flashar man ??
          Men kan du förklara eller vetdu ngn guide hur man gör när man ska Savecrack som bootar Linux och gör det möjligt att flasha.

m.v.h Hampa

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X