Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter 2 4979

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by KikkomaN
    var kan man ladda ner det ?
    6145 besökare före dig visade god ton och letade reda på denna guide i forumet istället för att fråga något som vi verkligen ledsnat på att svara på:

http://forum.psxcare.com/support/sho...&threadid=7231
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det visade sig att den första versionen av 4979.06 var en felpackning, det var egentligen 4979.67 som hamnat i båda releaserna.

Du har nu skickat ut en repack av 4979.06, så om ni provat den första och F: mer eller mindre försvann, ta hem repacken och flasha med den istället

OBS: Man påverkas bara av detta om man har en Drive > 137GB och har har tagit hela disken till F:

Comment

Så vilken av dom båda skall man använda sig av då?
        X2 4979.67 ?
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

X2 4979.06 är det som har varit det stora samtalsämnet den senaste tiden, En jättestor F:

X2 4979.67 är det andra alternativet, F: + G:

Om det nu hade blivit något fel i den första releasen av X2 4979 är det bara att ladda hem repack:en och flasha.

Om man vill går det även bra att patcha om i XBtool.

06 betyder partition 6 d.v.s. F:
          67 betyder partition 6 + partition 7 d.v.s. F: + G:

Comment

Oki tacka för infot jag misstänkte nästan det själv men ville vara säker.......
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

OBS!

Ladda hem x-ecuter 2 4979 releasen igen, då den första råkade skickas ut med fel bios i filerna!

Versionen som enligt uppgift skulle vara "Stor F-partition" är i själva verket "Upp till 127GB på F, resten på G" i den ursprungliga releasen, vilket ger feta problem om man redan har en F: som går förbi 120GB (t.ex. om man använt tidigare bios med LBA48 patchar)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det står :Flash Bios
                Manufactures ID 09 Device ID 00
                !!Flash Not Writeable!!
                När jag ska flasha vad ska jag göra då ???

Comment

Funkar detta bios med Matrix?

Ngn som vet ifall detta bios funkar med Matrix-chipet?.

Comment

Originally posted by KikkomaN
                    Det står :Flash Bios
                    Manufactures ID 09 Device ID 00
                    !!Flash Not Writeable!!
                    När jag ska flasha vad ska jag göra då ???

Hur är din box modifierad?

Comment

Med x-ecuter 2.0 lite tror jag eftersom det inte finns några switchar på den?
                      80 gb Samsung hd

Comment

Re: Funkar detta bios med Matrix?

Originally posted by grantrytare
                        Ngn som vet ifall detta bios funkar med Matrix-chipet?.

Eftersom det är 256K så fungerar det i alla chip som går att uppdatera.

Comment

Originally posted by Hansi
                          Hur är din box modifierad?
                          Beror antagligen på att din FLASH LIST i evox.ini är gammal. Här är senaste listan...
                          Flash = 0x04BA,"ALX2+ R3 FLASH",0x40000
                          Flash = 0x01a4,"AMD - Am29F040B",0x80000
                          Flash = 0x01d5,"AMD - Am29F080B",0x100000
                          Flash = 0x015b,"AMD - Am29LV800B",0x100000
                          Flash = 0x01da,"AMD - Am29LV800B",0x100000
                          Flash = 0x378c,"AMIC - A29002",0x40000
                          Flash = 0x04d5,"FUJITSU - MBM29F080A",0x100000
                          Flash = 0x04a4,"FUJITSU - MBM29F040C",0x80000
                          Flash = 0xadb0,"Hynix - HY29F002",0x40000
                          Flash = 0xadd5,"Hynix - HY29F080",0x100000
                          Flash = 0x20f1,"ST - M29F080A",0x100000
                          Flash = 0x20B0,"ST - 29F002",0x40000
                          Flash = 0xbf61,"SST - 49LF020",0x40000
                          Flash = 0xbfb6,"SST - 39SF020",0x40000
                          Flash = 0xda0b,"Winbond - W49F002U",0x40000
                          Flash = 0xda8c,"Winbond - W29f020",0x40000
                          Flash = 0x0900,"Winbond - W49F020T",0x40000
                          #Unconfirmed:
                          Flash = 0xc236,"MACRONIX - MX29F022NTPC",0x40000
                          Flash = 0x89a6,"SHARP - LH28F008SCT",0x100000

Glöm inte att lägga till 4979 i HASH LIST oxå. Annars står din BIOS som UNKNOWN i settings...

Comment

så jag måste inte öppna x-boxen och pilla med några switchar på chipet ?

Comment

Jo, antagligen om du har chip. Men som vanligt så ger dom flesta inte nån info alls om sin setup... Och då är det rätt svårt att hjälp rätt direkt.
                              Det är tråkigt att man ska behöva dra ur er (det är ju ni som vill ha hjälp) vad ni har för setup!!!

Comment

Ok, jag har ett Xecuter 2.2 lite, en xbox V1,4 Och har laddat ner denna bios. Vilken av dom 2 256kb-filerna ska jag använda.

Xboxen är helt orginal inga program eller HD ska installeras. Vill bara kunna köra brända backup-spel.

Ska man välja en av bios filerna och göra om den till 512kb eller, jag har fattat det som man har 2banker om 512kb på ett lite.

Hur bör jag enklast en större fil av biosen?

/Mr Walker - Xbox n00b =)
                                /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X