Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter 2 4979

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Man ska flasha x-ecuter med 1024K biosar, Men flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Använder du Xflash måste du ta rätt storlek på bioset
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men varför har man då en switch till bank 1/2?

Jag tänker flasha bios med cd-rw, har inga planer på att installera nån annan dashboard eller några program. Vill bara ha en "orginal xbox" som kan köra brända spel.

Några tips/råd om program osv när man ska flasha ett lite med cd-rw?

/Mr Walker - Xbox n00b =)
      /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Det är för att om man slår ihop typ två bioser till en tex:
        orginalbios + X2 4979, så har man orginal på bank1 & 4979 på bank2.
        Man måste slå ihop dom i dos:
        copy /b xborxorg_256k.bin + xboxorg_256.bin + x4979_256k.bin + 4979_256k.bin superbios.bin
        Last edited by pege63; 2003-11-19, 19:51.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Men man har ju en switch som väljer bank ,man kan väl bara flasha en bank itaget?

Och jag trodde att man skulle ha typ 2*"orginal på en bank och 2*x2 4979 på den andra isåfall.
          /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Det är inte flera banker utan bara en helbank som delas upp på antal bioser som man switchar mellan.
            Ge mig din email så skall du få en dubbel bios som är en xboxorginal 4817 ihopsatt med en X2 4979 så har du xboxorginalbios på bank1 & X2 4979 på bank 2, sen switchar du mellan dem 1 orginal, 2 x2 4979.
            Skall du spela LIVE skall du ha den på BANK 1
            Last edited by pege63; 2003-11-19, 15:57.

Comment

mrwalker35@*******.com

Räcker det inte att stänga av chippet om man vill köra live?
              Last edited by Mr_Walker; 2003-11-19, 16:16.
              /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Kolla din mail jo det kan du åxå göra stänga av chipet.
                Viill du ha det på det sättet så kan jag skicka dig en 256k bios av det senste x2 4979 åxå ju, kolla din mail.

Comment

Ett förslag är ju att lägga x-ecuter 2 4978.03 i halva chippet, då kan man använda biosets ftp-server i nödfall om man råkat tårta till boxen så att den inte bootar från hårddisken...och bootskivan är utlånad :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Thanx.
                    /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Bootskiva inte samma sak som "biosskiva" antar jag ??
                      /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Åxå e möjlighet med då måste han hitta ett X2 4978.03 & sätta ihop det med ett X2 4979.
                        Man måste slå ihop dom i dos: shit måste varit full när jag skrev det!! skall såklart vara:
                        copy /b x2 4979.06_256k.bin + x2 4979.06_256k.bin + x2_4978.03_256k.bin + x2_4978.03_256k.bin superbios.bin
                        Last edited by pege63; 2003-11-19, 19:37.

Comment

Originally posted by pege63
                          Åxå e möjlighet med då måste han hitta ett X2 4978.03 & sätta ihop det med ett X2 4979.
                          Man måste slå ihop dom i dos:
                          copy /b x2 4979_256k.bin + x2_4978.03_256k.bin superbios.bin
                          Det där blir inge vidare, du måste få ihop totalt 512k + 512k (och 4978.3 är 512k)

Så:

copy /b 4979_256k.bin + 4979_256k.bin + 4978.03_512k.bin hansirokkar.bin
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Flashade just mitt x-box med det verkar funka bra men insåg hur jobbigt det var att typ plocka sönder hela x-boxen för att ta bort flash skyddet sen sätta tillbaka det efteråt min fråga är har x-ecuter 2.3 eller 2.2 en switch utanpå lådan även till det eller går det fixa på nått lätt sätt ?

Comment

Originally posted by KikkomaN
                              Flashade just mitt x-box med det verkar funka bra men insåg hur jobbigt det var att typ plocka sönder hela x-boxen för att ta bort flash skyddet sen sätta tillbaka det efteråt min fråga är har x-ecuter 2.3 eller 2.2 en switch utanpå lådan även till det eller går det fixa på nått lätt sätt ?
                              X-ecuter 2.2 har protectswitchen på utsidan. 2.3 kommer också ha det.

Comment

Ok bra att veta men kommer de att ha nån lock hd / stealth hd switch?
                                Du Hansi har du nån aning om det är långt kvar tills X-ecuter 3.0 släpps funderar på om jag ska köpa 2.3 eller vänta på det har ju redan 2.0

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X