Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på Xecuter2 Bios manager 1.1

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel på Xecuter2 Bios manager 1.1

Tjena.

Jag har precis köpt ett Xecuter2 pro chip, lött kablarna så att det ska bli bra. När jag sen ska flasha i Xecuter2 bios manager så fungerar det inte. Alla switchar står som dom ska och chippet lyser innan jag startar programmet. När jag sen trycker på read eller vilken knapp somhelst så slutar chippet att lysa. Sen om jag trycker igen på ngn annan knapp i programmet så säger programmet att det inte hittar chippet. Sen så vill jag bara påpeka att i instruktionen om hur man flashar som man får med chippet inte stämmer överns med hur det står här i forumet under Xecuter2 pro thread'en. Lite difus information om hur man gör med allt. Jag önskar att jag kan få hjälp med detta snarast.

Hur lång kabel använder du?

Max 60cm, annars skiter det sig!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by Hansi
      Hur lång kabel använder du?

Max 60cm, annars skiter det sig!
      Har ingen kabel alls. Jag har även postat under tråden /Xbox/Xecuter2 Pro support. Läs där.

Comment

Om du inte har någon kabel mellan datorn och chippet, hur hade du då tänkt att du ska få över biosen från datorn till chippet?

Efter att du har installerat chippet så ställ switcharna som det står (chippet avstängt, switch 1, 2, 3 av och 4 på)

Koppla ihop chip och dator med en skrivarkabel.

Starta XBoxen.

Det står om du har kontakt med chippet i X2 bios manager, annars har du gjort något fel.

Flasha med X2 bios manager. Glöm inte att du måste flasha alla banker (antingen 4x256 KB, 2x512 KB eller 1x1024 KB)

Comment

Man kan trycka programeraren direkt mot porten åxå skruva av dom små skruvarna på porten för att komma åt ordentligt.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
            Man kan trycka programeraren direkt mot porten åxå skruva av dom små skruvarna på porten för att komma åt ordentligt.
            Exakt som jag gjorde ;-) Snackade med Hansi i dag på tele, ska skicka tillbaka chippet så ska dom kontrollera vad om kan vara fel. Eod... =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X