Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

några simpla frågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jo ett chip stänger av orgbios antingen med en switch eller med knapptryckningar som i ALLADIN fallet. Chipets funktioner styrs genom att man startar xboxen på olika sätt:

1: Ett snabbt tryck på xboxens powerknapp gör att xboxen startar UTAN att aktivera chipet. Då fungerar xboxen precis som vanligt, man kan använda XBOX Live osv.

2: Håll in xboxens powerknapp i en sekund vid uppstart så startar boxen med chipet aktiverat. Beroende på vilket BIOS du använder så kan du nu köra Linux, Evolution-X, XBOX Media player osv. I detta läge är chipet "skyddat" mot biosuppdatering.

3: Håll in xboxens powerknapp i två sekunder. Nu aktiveras chipet precis som punkt 2, men det är även "öppnat" för biosuppdatering.
    -----------------------------------------------------------------

Du flashar ditt X2.2 LITE med tex X2 4979.06 bioset, anledningen till att jag har orginalbios på bank1 är att boxen inte startar när man stänger av chipet för att ngn klåfingrig jävel har löddat sönder en punkt på MK

LIVE kan du köra med villket chip som helst som går att stänga av, så att orginalbios går igång.

Chip behövs för att köra backupspel, kolla på DivX filmer, för att kunna installera SD 3.7 osv, osv OM du nu inte flashar orginalbioset dvs men då kan du inte köra LIVE.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Man borde alltså kunna använda sig utav Xboxen orgian bios och flasha om detta med evolutionX soften eller??
      Rent minnesmässigt så låter det som om det borde fungera.

Är mediaplayern ett separat bios eller ingår det i evolutionX?

Har man allt på en SuperDisc (dock svårt att hitta version 3.7) eller krävs det ngt annat? I ngn manual jag läst till SD så står det att extra chip krävs. Stämmer det?

Comment

MAN flashar från dashboardens flashkommando under APPS/FLASH så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt.

Mediaplayer är en mjukvara som du spelar upp filmer med typ Divx.
        Allt som du behöver finns på SD 3.6 el 3.6 det är bara att installera efter att du chipat din box, bootar du upp med denna SD i din DVD spelare i xboxen.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Görs en 256 flash om till en 1024?
          Betyder inte detta att man behöver 1024 Kb till en modd bios?
          Dvs går inte att utnyttja orginal bioset?

Räcker det då med ett alladin som bara har 256 på sig?

Comment

vad kostar det att få xboxet chippat så man kan spela live å brända spel??

Comment

gäller (flashning, evolution-x, mediaspelare, emulatorer, filhanteringsverktyg m.m.) också när man köper en klar moddad X-box hos er?
              GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

Comment

Original inlägg av ikuid
                vad kostar det att få xboxet chippat så man kan spela live å brända spel??
                845:- (alladin)
                995:- (x-ecuter 2 lite)
                1195:- (xenium)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej sorry jag e ny här

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X