Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4749 bioset i 1024kb?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 4749 bioset i 1024kb?

Hej! Har ett x-ecuter 2.0 Lite och 4777 bioset...
    Eftersom jag flashar i xFlash måste jag väl ha 1024kb versionen?
    har 4779 bioset släppts i 1024kb versionen?

Tack på förhand // Pontus

Kör senaste versionen av XBTool i windows. Öppna bioset med det programet och välj sedan att det ska vara ett 1024k bios. Spara bioset under ett annat namn. T.ex. X2_4979 - ALL XBOX - 1024k.bin
    Så gjorde jag. Xboxen gick igång utan problem på det bioset.
    Jag använde flash programmet under system uttilities.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

gå till dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ok men det är inge svårare eller sämre att flasha i dashboarden än i xflash?
        har för mig att jag hört nått negativt om att göra det men jag kan ju ha drömt också =P

Comment

Originally posted by Pontius
          ok men det är inge svårare eller sämre att flasha i dashboarden än i xflash?
          har för mig att jag hört nått negativt om att göra det men jag kan ju ha drömt också =P

Flasha med evo-x flashern...

Fördel: 256K bios görs om till 1024K automatiskt om det behövs...om du inte har för gammal evo-x dashboard...

Nackdel: Om något går fel under flashningen så hänger den sig... Om du använder xflash så ser du att verifieringen blev fel och kan prova igen hur många gånger som helst.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok så om nått blir fel när man flashar i evo-x flashern
            så pajjar xboxet ihop eller?
            Eller är det bara att starta om xboxet och göra om?
            har evo-x versionen 1.8.3752

Comment

Originally posted by Pontius
              ok så om nått blir fel när man flashar i evo-x flashern
              så pajjar xboxet ihop eller?
              Eller är det bara att starta om xboxet och göra om?
              har evo-x versionen 1.8.3752
              Boxen slutar starta
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok... men jag har hittat ett 1024 kb bios nu
                så jag flashar i xflash... tycker det känns tryggare

Men tack för hjälpen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X