Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jag råkade felflasha min xbox, hur återställer jag den?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• jag råkade felflasha min xbox, hur återställer jag den?

Xbox med Xecuter 2.3 lite.

När jag försökt gå till orginal MS Dashboard så har det alltid kommit upp Error 16, aå jag kollade runt bland inställningarna i Evox och kom till där man flashar bioset.
    Utan att tänka på vad som kunde hända så prövade jag med ett annat bios, med tanken att ms dashboard då kanske skulle börja fungera igen.
    Jag valde något som hette "Evox Ejex-fix 512kb" eller något liknande, bioset raderades och det nya bioset lades in sedan stod det att Xboxen skulle stängas av.

Nu kan jag inte längre starta Xboxen, med chippet på så försöker den starta upp 2 gånger utan att den lyckas sedan blinkar det rött, med chippet avstängt så kommer Error 16 meddelandet som tidigare.

Hur kan jag återställa den till original MS Dashboard och ett fungeradne Evox? Vad behöver jag ladda ner/köpa?

Kan jag överhuvudtaget återställa den själv, eller måste jag lämna in Xboxen?
    /martin

Du måste lämna in chippet/boxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har läst tidigare någonstans på eran sidan hur mycket det kostade att skicka in Xboxen för service, men nu hittar jag det inte.
      Någon här på forumet som vet hur mycket det kostar att skicka den för att återställa den?
      /martin

Comment

Det kostar endast returfrakten om det är vi som modifierat boxen. Annars kostar det 270:- inkl returfrakt om du bara skickar chippet eller 710:- inkl returfrakt om du skickar hela boxen.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det är inte ni som utfört modifieringen så jag antar att det blir det dyrare alternativet då.

Har för övrigt nu hittat på er sida där det står hur jag ska göra för att skicka in Xboxen, däremot står det ingenting om betalningen.

Får jag en faktura när ni skickat tillbaka Xboxen på hela summan eller måste jag skicka med pengar i paketet?
          /martin

Comment

Originally posted by hfors
            Det är inte ni som utfört modifieringen så jag antar att det blir det dyrare alternativet då.

Har för övrigt nu hittat på er sida där det står hur jag ska göra för att skicka in Xboxen, däremot står det ingenting om betalningen.

Får jag en faktura när ni skickat tillbaka Xboxen på hela summan eller måste jag skicka med pengar i paketet?
            Vi skickar tillbaka mot postförskott = du betalar när du hämtar paketet.

Comment

Annars kan du juh köpa en Programmeringsadapter till X-ecuter 2 Lite!

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=187&xSec=4

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X