Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

X-ecuter 2 4980

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by grantrytare
    Någon som prövat det på Matrix eller vet att funkar på detta chip?.
    Med storlek & allt!.
    Eftersom det är ett 256K bios så fungerar det på alla chip som går att uppdatera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Eftersom det är ett 256K bios så fungerar det på alla chip som går att uppdatera.
      Vad är det för skillnad på 4980.06 bioset och 4980.67 bioset på SuperDisc 3.7.8???
      Snart ägare till PSTWO Infinity

Xbox v1.4(?)
      Thomson DVD
      Samsung Spinpoint 160GB, 5200rpm
      Executer 2 Pro
      BIOS 4979.06

Comment

Original inlägg av maximus
        Vad är det för skillnad på 4980.06 bioset och 4980.67 bioset på SuperDisc 3.7.8???

Om du har en hårddisk som är större än 137GB så väljer du:

4980.06 om du vill att allt utrymme över 8GB skall hamna på F:
        4980.67 om du vill att 8GB-137GB skall hamna på F, 137GB+ på G:
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vänta med att flasha med 4980 för den har ett fel (Error 13 bug).Det kommer ut ett nyare 4981 BIOS imorgon el inom snar framtid.

Comment

Bugg och bugg, om man inte har evoxdash.xbe på c:\ så får man error 13. Men det har man ju :-)

Comment

En sak jag undrar -> Jag har beställt ett Xbit-chip och hade tänkt installera Evox dash med hjälp av Superdisc 3.7.8 och sedan flasha bioset med 4980... En sak jag dock undrar -> Om man installerar ny hårddisk med Superdisc 3.7.8 och sedan stänger av chippet och connectar till Xbox Live, är det "säkert" då? Eller måste man lägga tillbaka alla filer som låg på C:\ Innan man bytte hårddisk (d.v.s. på den gamla hårddisken) innan man installerar med Superdisc? Kan XBL hitta Evox dashen på hårddisken för tillfället?

Comment

Jag tror inte live bryr sig om vad du har på hårddisken

Comment

Jag har ett alladin chip och superdisc 3.7rc8 skivan.. har även en 60gb disk sittandes i.. kan ja flasha detta chip med 4980? och i så fall hur? vill ju inte gärna tabba mig.. nåt ja ska tänka på? nåt speciellt som skall finnas på c: partitionen mm mm? alla svar uppskattas, men gärna en lite newbie förklaring

Comment

Installera 3.7rc8 på din hårddisk (www.psxcare.com, install evo-x large drive. Är hårddisken nyss monterad och måste formatteras så kan du även göra det från superdisc innan du kör install evo-x). Ta ur skivan, stäng av boxen och starta med ett 3 sekunder långt tryck på powerknappen. Välj system utils, flash bios.

Comment

Finns det någonstans man kan hämta ner 4980 utan att behöva använda IRC?

Comment

Ja internet tex google
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                          Ja internet tex google
                          Pege63,har du kvar min chello mail?Har du lust att maila så jag kan maila dig där?

Comment

maila mig så skall jag skicka den nu
                            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

maila mig så skall jag skicka den nu
                              Det e ju därför jag frågade dig om du har kvar min ,för jag har ej kvar din pga ominstallering.

Comment

Ja internet tex google

Jo men det är ju lite som att leta efter en fisk i havet...
                                En direktlänk eller hemsida?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X