Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4980 BIOS har ett fel-4981 kommer snart.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 4980 BIOS har ett fel-4981 kommer snart.

Läste på xboxscene.com att många får ett fel,Error 13.
    Detta skrevs den 13 Januari så det nya 4981 borde vara ute idag.

X2 Bios 4980 + Error 13, X2 4981 coming soon
    >> From Team Xecuter on the Xecuter Forums:
    [QUOTE]
    Lot's of you have been reporting Error 13 which is a dashboard problem.
    Now we couldnt duplicate this at all so had no idea why apart from that you must have been doing something wrong. However today we were given a box that had the error and it looks like there may be a small bug - but not a serious one.

It effects box's that boot from the ms dash first.
    The bios is looking for msxboxdash.xbe - a stupid ass typo
    You can boot from DVDR no problem and FTP to the box to install any dash (or even temporary rename your xboxdash.xbe to msxboxdash.xbe) - and then everything will work

we'll fix this tomorrow
    also a couple more changes in the dash boot order process:
    1. avalaunch.xbe
    2. evoxdash.xbe
    3. mxmdash.xbe
    4. unleashx.xbe
    5. xboxdash.xbe

This will be 4981
    Last edited by Nijo; 2004-01-15, 13:56.

Såg det oxå men jag har kört 4980 sen det kom & jag har aldrig stött på nått sånt... Men alla har vi olika boxar...

Comment

Vi har sett det flera gånger, men eftersom vi alltid installerar evoxdash.xbe så trodde jag bara dom hade tagit bort den helt onödiga xboxdash.xbe från listan över xbe-filer den försöker starta och istället gett plats för något nytt filnamn :-)

Det hade varit enkelt att fixa själv om bara xbtool hade släppts för 4980...men inatt såg jag på irc när killen som gör xbtool skrev att han fått info om att 4981 skulle släppas så han väntar med att uppdatera xbtool :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Vi har sett det flera gånger, men eftersom vi alltid installerar evoxdash.xbe så trodde jag bara dom hade tagit bort den helt onödiga xboxdash.xbe från listan över xbe-filer den försöker starta och istället gett plats för något nytt filnamn :-)

Det hade varit enkelt att fixa själv om bara xbtool hade släppts för 4980...men inatt såg jag på irc när killen som gör xbtool skrev att han fått info om att 4981 skulle släppas så han väntar med att uppdatera xbtool :-)
        Skrev snubben nått om när det skulle släppas,bioset alltså?

Comment

Såg detta:
          there is now an unofficial release of 4981 up in the same place you get your other x2 bioses
          boot order fixed and ava bumped up in the list, as well as renamed (for the avalaunch people complaining about having to rename avalaunch.xbe to avadash.xbe to get 4980 to work)
          1. avalaunch.xbe
          2. evoxdash.xbe
          3. mxmdash.xbe
          4. nexgen.xbe
          5. xboxdash.xbe
          no more error 13 and you still get your xbox live disable features from 4980

hash for 4981.06 = ca25c9b3721da8c96c4770515dbcda07
          hash for 4981.67 = b6eb9fb7b79795c962b7f998ee4a8694

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X