Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashproblem, ingen bild, blinkar rött och grönt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashproblem, ingen bild, blinkar rött och grönt

Skulle uppdatera BIOS:et i min Xbox (4981.06_256k.bin, har en Xecuter 2.3B Lite) med xflash-programmet. Startade den och valde filen. Inga errors hände, ingenting hände när det var klart, stängdes inte av så jag rebootade efter en stund till slut då.

Nu startar den och bara blinkar rött och grönt då och då hela tiden, ingen bild ens, händer absolut ingenting, inte ens några error codes. Startar jag utan chippet på så kommer jag in i MS Dashboard och får ändra datum och klocka, det får jag göra varje gång efter jag provat med chippet på f.ö.

Finns det nånting jag kan göra utan att skicka in den igen? Kan jag ersätta det trasiga BIOS:et på nåt sätt över huvud taget? Blir man tvungen att byta chipet?

Tacksam för svar.

Eftersom du flashade chippet med 256K istället för 1024K så är det enklaste att skicka in chippet till oss för omflashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag

Original inlägg av Hansi
      Eftersom du flashade chippet med 256K istället för 1024K så är det enklaste att skicka in chippet till oss för omflashning.
      har gjort något likanande, fast jag använde ett 1024k till ett akirachip som ska ha 1024(tror jag) men det händer absolut ingenting. kan man ta en annan xbox hårddisk och försöka starta upp med en superdiscskiva och försöka flasha om biosen. jag har också en multprogrammer 3.5 om man kan använda en sån att flasha om chipet med på något sätt?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X