Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

flashat fel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• flashat fel

Tjo på er !

Chippade en polares kryssbox för tre veckor sedan med ett akira-chipp. Allt fungerat till nu...

Med chipp:
    3st gul/gröna blink innan x-boxen bootar, men ingen bild eller nått.

Utan chpp:
    Bootar och lyser grönt, X-box loggan syns. Sedan blir det Kod 16
    (vad det betyder finns ju svar på här i forumet)sedan blinkar den röd/grön och inget mer händer.

Har provat att boota från Superdisk, med samma resultat ???

Vad ska man göra om man flashat om chippet med fel bios???

Man klipper bort akiran och slänger i cylinderarkivet, sedan monterar man ett Xenium som är intelligent nog att ha en egen meny med flashrutiner m.m. så att det inte spelar någon roll om bioset på chippet är ok eller inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Fel av mig!

Original inlägg av Hansi
      Man klipper bort akiran och slänger i cylinderarkivet, sedan monterar man ett Xenium som är intelligent nog att ha en egen meny med flashrutiner m.m. så att det inte spelar någon roll om bioset på chippet är ok eller inte.

kopierade inlägget från forumet eftersom jag har samma fel.....de är så att jag har ett executer 2.3 lite chipp i min xbox...Jag har inte instalerat det själv. Jag fick igång allting med superdiscen... men sen så skulle jag flasha om biosen med 4977 512 k bios....för chippet har väll 2 minnesplatser som är på 512 k? men efter boxen startat om sig själv så funkar inget....den startar om sig själv 3 gånger o sen blinkar det rött o grönt....får ingen bild på tvn heller...Vad kan man göra?

Comment

Man ska iaf ge sjutton i att skriva samma fråga på mer än ett ställe i forumet.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Bosse26
          kopierade inlägget från forumet eftersom jag har samma fel.....de är så att jag har ett executer 2.3 lite chipp i min xbox...Jag har inte instalerat det själv. Jag fick igång allting med superdiscen... men sen så skulle jag flasha om biosen med 4977 512 k bios....för chippet har väll 2 minnesplatser som är på 512 k? men efter boxen startat om sig själv så funkar inget....den startar om sig själv 3 gånger o sen blinkar det rött o grönt....får ingen bild på tvn heller...Vad kan man göra?
          Man ska flasha x-ecuter med 1024K biosar, MEN flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt. Använder du Xflash måste du ta rätt storlek på bioset.

Bioset har INGA seperata minnesbanker utan du måste i så fall slå ihop 2 st 256k bioser till en 1024k bios, MEN flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k/512k bios om till en 1024k automatiskt
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X