Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashat med fel bios hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashat med fel bios hjälp!

de är så att jag har ett executer 2.3 lite chipp i min xbox...Jag har inte instalerat det själv. Jag fick igång allting med superdiscen... men sen så skulle jag flasha om biosen med 4977 512 k bios....för chippet har väll 2 minnesplatser som är på 512 k? men efter boxen startat om sig själv så funkar inget....den startar om sig själv 3 gånger o sen blinkar det rött o grönt....får ingen bild på tvn heller...Vad kan man göra?

Lämna in chippet till någon som vet hur man flashar om det igen, 4977 är ett antikt bios som inte fungerar i de nyare boxarna. När du flashar ett x-ecuter 2 lite med flash bios kommandot i evo-x så flashas hela chippet, även om du har en 256K eller 512K bios så "speglas" den så att den fyller 1M
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Unknown bios

Men hur ska man vsta att vilken Bios som man har?? Jag har provat med olika sätt att flsha det går inte, och det säges att den är skidad???. När jag försöka veta vad jag har det sges också Unknown bios? . Hur ska man veta vad man har?

MVH
      Shankol
      Tack.

Comment

System Utils/Settings,scrolla ner till Kernel version & se vad den heter.
        Typ kanske:Kernel Version 1.0.4979.06 vilket man då har BIOS 4979.06.

Comment

Hej och tack för hjälpen.

Men det fans bara så här

att Bios Version Unknown
          Dash version +3935

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X