Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BIOS 4981 på flashad org. TSOP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag använder evo flash.
    Har forskat lite nu och börjar fundera på om det är så att man måste tillåta skrivning till bioset... Trodde iof att psxcare gjorde det när dom mjukvarumoddade min burk så man enkelt kan flasha upp sig till senaste bios.
    "If it says manufacturer 09 and device ID 00, it means that you bad soldered OE and WE" citat från xbox-scene

Comment

jag skulle flasha mitt bios i går kväll men hann inte som tur var tänker prova med att "bygga" ett "1mb 4981.67" med xbtool men vet inte om man bör kryssa i bfm flagg
      så det hoppar jag. i`be back
      Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
      160 gb samaung lättare kan få hjälp
      samsung dvd
      x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

Jag provade även med 1024k bios som jag fixade ihop...
        Du behöver ju inte xbtool för det utan bara köra en copy på biosen fyra ggr. till en fil åsså tala om att det ska vara binärfil givetvis med växel /b
        Den biosen ville inte heller läsas av evo flash.
        Jag provade alla andra bios också som låg i listan men det blev samma fel varje gång så det måste vara så att psxcare bara gjorde en temporär bygling när dom flashade min bios...
        Undrar varför?

Comment

Original inlägg av fredde.69
          jag skulle flasha mitt bios i går kväll men hann inte som tur var tänker prova med att "bygga" ett "1mb 4981.67" med xbtool men vet inte om man bör kryssa i bfm flagg
          så det hoppar jag. i`be back
          nån som kan förklara vad bfm flagg är för mig? Jag är lite ny på sånt här men försöker hjälpa folk så gott jag kan
          * Xbox V1.1
          * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
          * 160 GB Samsung HD
          * 10 000+ Roms
          * 70+ XBOXspel

Comment

vet inte heller men kolla i xbtool där kan man ändra på färger till logan mm och det finns
            ett verktygsfält/fönster som hetter toogels och i den så finns tillvalet BFM flag vad och varför undrar jag men är vilse
            Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
            160 gb samaung lättare kan få hjälp
            samsung dvd
            x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Comment

Använd INTE bfm (boot from media) flag.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                Använd INTE bfm (boot from media) flag.
                BFM är alltså att den laddar från tex en CD?
                * Xbox V1.1
                * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
                * 160 GB Samsung HD
                * 10 000+ Roms
                * 70+ XBOXspel

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X