Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashning från 4977 -> 4980

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flashning från 4977 -> 4980

Tjena,

Är det något jag bör tänka på innan jag flashar om min XBOX från 4977 -> 4980?

Läste lite att det fanns 2 varianter ov bioset med 2 LBA varianter, idag har jag en 130Gb HD som fungerar bra och jag vill inte förlora det som är på den.
    Vilken variant av LBA ska jag köra eller spelar det ingen roll?

--Mats

Är du säker på att du har 130GB hd, har aldrig sett någon sådan...så länge det är <137gb så är det ingen fara, men har du t.ex. en 160gb så skall du läsa på lite.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Flashing

Förmodligen har jag en 120Gb disk. Ska jag köra (4980.06 = LBA48 6) eller
      (4980.67 = LBA48 6+7) med denna konfiguration?

--Mats

Comment

Spelar ingen roll.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Leta hellre reda på X2_4983.06 bioset som finns ute nu. Worms 3D gick inte igång med X2_4980.06 bioset men fungerade utmärkt med X2_4983.06 bioset.
          XBOX
          X-ecuter 2.2 Lite
          X2_4983.06 Bios
          120GB HD
          SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
          WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
          M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
          Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Ok, tack för hjälpen!

Comment

är X2_4983.06 nyare och bättre än 4981.06??????????????

Comment

Ja, det har nyss kommit ut. Fick leta som f*n efter det innan man hittade det på nån fransk xbox sida.
                Det är bara att söka på google eller nån liknande sökmotor så ska du hitta den.
                XBOX
                X-ecuter 2.2 Lite
                X2_4983.06 Bios
                120GB HD
                SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
                WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
                M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
                Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

va finns de för extra grejer i den

Comment

Bios

Tack vare guider i detta guldforum gick det att hitta på IRC efter några sekunder, helt lysande!

Comment

någon som lyckats ändra tex x vid uppstart med xbtool,, får det inte att funka står att den inte känner igen kernel eller nått,, men det funkar med 4981

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X