Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasing Orginal Bios ! ;)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasing Orginal Bios ! ;)

hallå hallå..

Hur Flashar om man ett eget bios (Själv) har en kompis som vill göra det med sin box..

1 : vad är det man behöver för mjukvara och vad blir komplikationer ?
    2 : Positivt ?
    3 : Negativt?

vad blir positivt och negativt vid en omflasning av orginalbios ?

Svara ni bara som (vet)

Beror på vilket chip man har Xecuter2.3 el kompatibla chip:

Om du flashar via "system utils flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip. Flashar du med xflash under "Apps" så måste du välja ett 1024K bios.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      Beror på vilket chip man har Xecuter2.3 el kompatibla chip:

Om du flashar via "system utils flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip. Flashar du med xflash under "Apps" så måste du välja ett 1024K bios.

nu sa jag "orginal bios" med allt orginal

Comment

Oki det går det åxå men en nybörjare skall inte göra det alls.
        Krävs minneskort, ett jamesbondspel & ett litet program.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Oki det går det åxå men en nybörjare skall inte göra det alls.
          Krävs minneskort, ett jamesbondspel & ett litet program.

zzzzz, ville ha svar på mina frågor.... inget annat

Comment

svaret har du i SD3.7tc8 där finns allt du behöver verktyg filer mm, mm bara att kolla din latmask

Comment

svaret har du i SD3.7tc8 där finns allt du behöver verktyg filer mm, mm bara att kolla din latmask

undrar om du läser alla frågor helt innan du svarar

Comment

Du får samma egenskaper som när du chipar, beroende av vad du väljer för Bios.
                Enda nackdelen är att du inte kan gå Live...

Comment

Original inlägg av ELKE
                  Du får samma egenskaper som när du chipar, beroende av vad du väljer för Bios.
                  Enda nackdelen är att du inte kan gå Live...

man tackar se du kan ju

Comment

Original inlägg av GRiZZLYFiRE
                    undrar om du läser alla frågor helt innan du svarar
                    Ja du frågade hur man flashar orginal bioset i xbox jag sa du har svaret i SD SD3.7\Inst\f\PC Stuff\ där finns det du behöver för att göra det

Comment

Så det går ock flasha ett orginal bios med t.ex x4983 ? vilken storlek ska man ha då..

Comment

Ja, och 256k e jag ganska säker på att det är.

Positivt: Du slipper göra hårdvarumodifieringar eller öppna lådan.
                        Negativt: Du kan inte stänga av (dvs inte spela live) utan att flasha tillbaka
                        originalbioset. Det tar tid att göra det varje gång man vill spela live.
                        Du behöver köpa (eller fixa) james bond originalspel samt minneskort
                        Och bara det blir dyrare än att köpa ett chip.

Om man ska göra nåt själv så ska man chippa istället, du förverkar din garanti
                        i vilket fall. Du kan enkelt stänga av och på med en switch om du vill spela live.

Säg åt din kompis att han köper ett chip istället.

Comment

å fan e det så omständigt att flasha orginal BIOSen??? trodde det va typ "in me skivan, flasha, å se glad ut"
                          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                          http://945gl.no-ip.org
                          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Det är lättast att chippa

Comment

Allt handlar om xbox LIVE! Ska du ha det? Eller inte? För om du ska ha det är chipp det mest givna alternativet. Ska du inte ha det duger en TSOP flash fint så gjorde jag. Ngn sa att man inte behöver öppna lådan, det beror på hur gammal den är. Jag fick öpnna och löda ihop 2 punkter köpa Agent UnderFire samt minneskort.
                              Det finns många guider om hur du skall gå till väga och senaste svaret i den här tråden var för 3 veckor sedan så varför svarar jag? Men men seg som man är!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X