Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EVO-X M8 och EVO-X M8_16 för XBOX version 1.6

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ta bort filsystemet(vet inte hur) och kolla så att du har den som master.
    "Peace means reloading guns"

Comment

Så om jag tar hem en "clean" version av m8_16 versionen och patchar in LBA48 och IGR med Evtool så kommer det att fungera utan problem, ingenting med att boxen gör en suddendeath eller så? Vill bara har ett klart svar innan jag testar

Comment

Nej, din Xb0xx0rZ dör inte om du tar hem M8_16(OBS! *_16)
        "Peace means reloading guns"

Comment

Funkar Akira chipet till 1.6? Har lödad på baksidan(enligt bild) och flashat rätt bios, men xboxen bara startar om 2ggr och den tredje gången startar den och bara blinkar rött/grönt och ingen bild visas alls. Vad är fel?

Comment

Hmm, såg att det låg lite olika versioner på M8 på xbins ftp, någon som vet vad skillnaden är på M8_16_LBA48_IGR_C-06.bin och M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin, alltså skillnaden på C & Q versionen.
            Last edited by Droopy; 2004-09-06, 20:47.
            Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Compatible = startar om boxen helt
              Quick = hoppar direkt till default dashboard
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Aha, tackar.
                Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

När ungefär kommer X-ecuters nya bios då?

Och kommer den har temp fix för 1.6?

Comment

En liten fråga...jag har precis satt in ett SmartXX-V2 i min Xbox 1.6...Om man ska lägga in M8...gör man det genom att boot upp den med en Evox-skiva för att sedan flasha in M8-bioset...eller måste man göra en bootskiva som innehåller M8 bioset?

Comment

Original inlägg av GovernorAndy
                      En liten fråga...jag har precis satt in ett SmartXX-V2 i min Xbox 1.6...Om man ska lägga in M8...gör man det genom att boot upp den med en Evox-skiva för att sedan flasha in M8-bioset...eller måste man göra en bootskiva som innehåller M8 bioset?
                      Varför inte FTPa in den?
                      Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

OK...men kan jag start upp boxen med det chippet utan att ha flashat bioset?

Comment

Om du startar på" Power knappen" så startar du bara chipet (smartxx OS)

Med smartxx kan du tillochmed flasha från din pc
                          Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

OK...så då är det bara att starta den med Power-knappen..sen ftp över M8-bioset och sedan flasha från SmartXX-os:et..mao kan man även lägga över Evox-dashboard direkt från PC....har jag förstått dig rätt då?

Comment

Har testat lite olika bios på v1.6 boxar och tvärtom, tyckte att jag hade läst nåt om att man kunde döda en v1.6 box om inte chippet hade rätt bios. Jag testade X2 4981 på en v1.6 box och den fraggade bara, sedan testade jag M8 biosen för v1.6 och det gick ju bra, testade dessutom samma bios på en v1.3 box och den bootade den med, trodde inte att det fanns ett och samma bios för alla boxar, men jag kanske har missat nåt, bioset som låg på de Aladdin XT 4064 chip jag hade bootade iaf i både v1.6 och v1.3

Comment

M8 och M8_16 startar på alla xboxar, men använder man fel version på fel xbox så händer det tydligen onda saker med något på moderkortet.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X