Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EVO-X M8 och EVO-X M8_16 för XBOX version 1.6

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag har ett x-b.i.t chip, vad ska jag ha för BIOS ? kan jag ha evoX ?
    är lite nybörjare med sånt här! ..

Comment

vet inte vart jag ska skriva... men vart kan ja hitta å ladda ner Bios till cromwell x2 chip? mitt x-box va chippat, men sen gick chippet sönder å vi kom inte åt spelen på hårddisken. nu har vi bytt chip, men har inget bios. jag har ett xbox v 1.0.

Comment

Har en liten fundering, har lyckats modifiera in en sata disk på 2000 gb i xboxen, får den att fungera, men kommer bara åt 1000 gb av disken, har lba 48 patchat m8 plus_16 BIOS som ska klara 2000 gb, men den hittar bara 2 partitioner, det gick att köra på 900 gb partitioner med 32 kluster, men då efter 510 gb kom samma problem som med 16 kluster på 255 gb att filerna började skriva över varandra, så min fråga är går det att få dom två extra partitionerna jag har skapat i xbpartitioner att hittas i xbmc? Alltså går det att ta hddns partitionstabell istället för BIOSets? Tacksam för svar!
        /Strande
        XBOX 360 slim 250GB Precis kommit hem men ska flashas

XBOX v1.6 smartxx LT OPX modchip, evo x m8+ 1.6 lba48 flash, 2TB sata hdd XBMC v3.1

Nintendo WII v4.3e Softmod

Comment

Original inlägg av Strande Visa Inlägg
          Har en liten fundering, har lyckats modifiera in en sata disk på 2000 gb i xboxen, får den att fungera, men kommer bara åt 1000 gb av disken, har lba 48 patchat m8 plus_16 BIOS som ska klara 2000 gb, men den hittar bara 2 partitioner, det gick att köra på 900 gb partitioner med 32 kluster, men då efter 510 gb kom samma problem som med 16 kluster på 255 gb att filerna började skriva över varandra, så min fråga är går det att få dom två extra partitionerna jag har skapat i xbpartitioner att hittas i xbmc? Alltså går det att ta hddns partitionstabell istället för BIOSets? Tacksam för svar!
          /Strande
          Det var länge sedan jag pysslade med xboxbiosar, men det finns ett program för att "konfigurera" m8-biosarna, och där finns en inställning för om bioset skall använda sin interna partitionstabell eller läsa den från hårddisken. Programmet körs på PC:n och "genererar" ett bios som man får flasha sedan.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Det var länge sedan jag pysslade med xboxbiosar, men det finns ett program för att "konfigurera" m8-biosarna, och där finns en inställning för om bioset skall använda sin interna partitionstabell eller läsa den från hårddisken. Programmet körs på PC:n och "genererar" ett bios som man får flasha sedan.
            Syftar du på evtool eller något annat? Jag hade som plan att använda detta xbox som media center så skulle vara skönt om man kom åt alla partitioner, har iallafall provat evtool med alla alternativ som fanns där utan större framgång, och om det påverkar något så kör jag ett smartxx LT OPX chip som har 256kb bios banker, hoppas du kan hjälpa mig vidare Hansi, har sökt på forumet i säkert en månad utan större framgång så jag tänkte fråga. Tack på förhand!

XBOX v1.6 smartxx LT OPX modchip, evo x m8+ 1.6 lba48 flash, 2TB sata hdd XBMC v3.1

Comment

Original inlägg av Strande Visa Inlägg
              Syftar du på evtool eller något annat? Jag hade som plan att använda detta xbox som media center så skulle vara skönt om man kom åt alla partitioner, har iallafall provat evtool med alla alternativ som fanns där utan större framgång, och om det påverkar något så kör jag ett smartxx LT OPX chip som har 256kb bios banker, hoppas du kan hjälpa mig vidare Hansi, har sökt på forumet i säkert en månad utan större framgång så jag tänkte fråga. Tack på förhand!
              Löste problemet med en mod av konfigurationsinställningarna på superdisken, det var bara mitt xbmc som inte kunde hantera partitionerna för att det var skapat för endast f och g disk.

Comment

Jag har verkligen letat efter ett BIOS EvoX M8+ till v1.6 med stöd för F+G OCH med EjectFix hack.

Jag har redan evox.m8plus.v16.fc.137 med stöd för F+G partitionen, men jag skulle gärna vilja ha ett BIOS med EjectFix.
                Existerar detta ens? Kan jag fixa det själv?

EVTool har inget val för detta

Comment

Jag tror att filen du söker är "metoo-m8plus-v1.4.1.zip"

Den innehåller ett moddat EVtool och en BIOS med EjectFix och en utan. (Man kan inte ändra med EVtool.)

Comment

Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
                    Jag tror att filen du söker är "metoo-m8plus-v1.4.1.zip"

Den innehåller ett moddat EVtool och en BIOS med EjectFix och en utan. (Man kan inte ändra med EVtool.)
                    Tack! , jag hittade den

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X