Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BIOS med "snabbknappsreboot" till vers. 1.6?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• BIOS med "snabbknappsreboot" till vers. 1.6?

Vet någon BIOS-kunnig om det släppts någon uppdaterad version till 1.6orna där man kan snabbreboota genom ett lätt dubbeltryck på kontrollen?

Evoxtool tror jag det heter som kan patcha in lba48-stöd, in game reset m.m. i evo-x m8 bioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

evtool heter det väl? och finns att hämta här:

http://home.alltel.net/nghtshd/evtool.html

Comment

Tack för svaren, grejjen är att valet :"In game reset" finns att välja, men att den inte fungerar inne i spel men den funkar i program..

Har någon samma problem eller vet nån hur jag ska lösa detta?

Comment

någon som kan förklara mer utförligt hur evotool fungerar ?

Comment

EVtool är enklare än du tror.:

1) Starta program
            2) Ladda in bios
            3) Gör de förändringar du vill på bioset
            4) Spara (under nytt namn förslagsvis)
            5) Flasha chippet. KLART!

...om det nu var själva tillvägagångssättet du frågade efter och inte EVtools grundläggande uppbyggnad

Comment

Okej, det lät ju enkelt =)
              Men om vi startar vid hur man laddar in bios i programmet ? =)
              Sedan hur man gör förändringarna har jag nog koll på och hur Flashar man sedan om chippet ?
              Om vi tar det så grundläggande, känner mig rätt offside så vill helst inte sitta och gissa mig fram =)

Comment

Jag utgår från att du har ett evo-x m8 v1.6 bios Sen laddar du bara bioset via Open ... under File Operations. Hur du sen flashar chippet beror på vilket chip du har. Själv har jag ett SmartXX & det är otroligt enkelt, bara att "surfa" in på chippet mha en browser och via chippets meny flasha om det. Föredömligt gjort. Har du ett annat chip, kolla i forumet för det chippet, finns säkert ett antal trådar om hur du flashar det.

Comment

Okej, men varifrån laddar jag bioset ? Hämtar jag det från boxen eller måste jag ta ner ett nytt från xbins eller dylikt ? Har ett SmartXX också. Antar att det enda jag sedan behöver ändra är att boka i rutan under IGR till Quick i evotool ?

Comment

Med att surfa in menas ftp://xxx.xx. etc ?

Comment

Med surfa menar jag http://192.*** osv. IP-adressen ställer du in i SmartXX meny som kommer upp vid start. Kolla i forumet för SmartXX.

Kolla den här tråden för ev behov av bios.
                      http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110

Comment

Sen när det gäller IGR val. Jag använde alt "More compatible", funkar fint.

Comment

Bah, 2st nya problem då. Verkar inte komma in på EFnet då jag tydligen är bannad därifrån, ingen aning varför då jag aldrig brukar vara där, men men. Så vart hittar jag något bios då ? =)
                          Sedan så verkar det inte gå att "surfa" till boxen. Får sidan kan inte visas när jag använder http:// vid använding av ftp:// funkar det fint dock.
                          Har inte ställt in någon ip på själva boxen men använder en router så har för mig boxen blir tilldelad en ip adress då som jag använder mig av. Spelar detta någon roll ?

Comment

Jag tror att DHCP alt i SmartXX är default avslaget, dvs du måste själv knappa in en IP-adress i SmartXX menyn. Jag har bara använt mig av http alt vid flashning så jag vet ingenting om det finns en ftp-server i chippet. Den kan möjligt vis användas till att komma åt hdd på boxen om det blir problem att starta upp någon dashboard. Återigen, kolla i forumet för SmartXX, det finns ett antal frågor besvarade där när det gäller att flasha chippet

Comment

När jag tittar vilket bois som är inlaggt nu på boxen står det bios unknown.
                              Kan jag ftpa över något av de biosen som ligger i C:\Bios , ladda in det i evotool och göra ändringarna och sedan spara det med nytt namn och sedan ftpa tillbaks det i bios mappen och sedan gå in under Flash Chip och välja det boiset i EvoX menyn ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X