Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox krash med blinkande röd lampa

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox krash med blinkande röd lampa

Har avalaunch som start dashboard på min xbox (x2.3b lite inte version 1.6)

Det jag gjorde var att jag ändrade mitt system från nscs till pal inne i avalaunch. det funkade en gång men nästa gång så bara hängde xboxen sig och när jag starta om så provar Xboxen att starta 2 ggr men den 3e så stannar den av och blinkar bara rött

för att kunna ändra mitt videosystem var jag först tvungen till att låsa upp mitt EEPROM.

Jag mistänker att det har f*ckat upp min xbox

Värt att nämna är att jag testade att köra mitt chipp från den sabbade xboxen i min andra xbox och då funkade det hur bra som helst. Allså inget fel på chippet.

Gjorde oxo så att jag testade med mitt andra chipp i den sabbade och då funkade det inte utan blicka bara rött igen. Båda chipen var x2.3b lite

Vad kan jag göra för att rädda min xbox?

Tack för alla bra svar på förhand!

Enklast är att ta ett SmartXX eller XENIUM chip som har funktioner för att hantera eeprom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

om jag inte har ett SmartXX eller Xenium chip vad ska jag göra då ?

Jag hitta denna sida http://heinrich.evolutionx.info/xbin.../fixeeprom.php men hur får jag in denna fix om xboxen direkt gå in i en blinkande röd fas?

Comment

testa att boota på en bränd skiva med switchdisc på och trycka på grön knapp och sedan boota igen utan skiva
        Detta är min signatur

Comment

Original inlägg av mjao
          testa att boota på en bränd skiva med switchdisc på och trycka på grön knapp och sedan boota igen utan skiva
          funka de inte

Comment

Original inlägg av alfaprox
            om jag inte har ett SmartXX eller Xenium chip vad ska jag göra då ?

Jag hitta denna sida http://heinrich.evolutionx.info/xbin.../fixeeprom.php men hur får jag in denna fix om xboxen direkt gå in i en blinkande röd fas?
            Du skall reseta eeprom.. vet ej hur man gör med xenium men d är skit enkelt med smartxx...

Comment

Hur gör man det då P0den

Hur resetar jag eeprom med ett smartxx

Comment

Original inlägg av alfaprox
                Hur resetar jag eeprom med ett smartxx
                Kommer inte ihåg exakt menyerna "är inte hemma så kan inte kolla". Men gå in i settings så bland menyerna finns det Reset to eeprom. Tryck där och sen håll in båda triggarna o "JA" sen skall d funka. De vill säga att du har en eeprom som fungerar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X