Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bios eller Dashboard först?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bios eller Dashboard först?

hej hej - n00b-varning!

Jag har precis lött in mitt smartXX i xboxen. bara för nyfikenhets skull så startade jag den. då startar den om två gånger, o den tredje gången står den o blinkar grönt-rött.

Är det något fel i min montering av chipet eller måste jag fixa bios/dashboard först? I vilken ordning fixar man dessa? Går det att göra allt över nätverk?

Tacksam för svar!

Du får nog ta och kolla dina lödningar, för du ska komma till SmartXX chipets bootmeny när du startar din XBox!

När du får upp din bootmeny så är det först bios sedan dash.
    Last edited by Merlin.swe; 2004-12-05, 10:46.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Comment

Najs. Ska kollas på direkten. Tack!

Comment

Hmm... har dubbelkollat allt, mätt med multimeter (pip-funktion för 0 Ohm), kollat kallödningar.

Funkar inte. F-n. Hur ofta händer det att det blir fel på chippet? Typ aldrig, eller? Kan jag ha förstört nåt när jag lödde (för hög värme? Jag har en 12W lödkolv, och var inte på något löställe mer än 5 sekunder)...?

Comment

Ehm... såhär. Ett jättekorkat fel. Jag vill inte berätta hur dumt det var för då får jag -10 i respekt...

DÖDA DENNA TRÅD! (Kan jag göra det själv kanske...?)

Comment

En gissning, du satte chipet på fel håll?!
            Ver 1.4 <> SmartXX v2
            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
            IR-Mod<>XBMC

Comment

Nja... fullt så dumt var det inte... eller? Kanske det...

Jag hade lött in pinheadern, och sedan lödde jag fast SmartXX:et på pinheadern, på ställena där man löder fast det i "Quick-solder"-varianten... jag kopplade (haha...) aldrig att den pinpluppen på SmartXX ska användas för d, jag trodde att den var till för att typ koppla på något annat, USB eller LCD eller nåt...

Kanske tråden ändå är nyttig för någon som inte fattat det? För jag tycker att SmartXX.com's instruktioner skulle kunna vara aningens utförligare...

Menmen... nu funkar allt iaf!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X