Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Akut hjälp till en nybliven x box ägare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Akut hjälp till en nybliven x box ägare

Hej aliihopa

Mitt problem är att jag inte kan köra annat än orginal från skiva.
    om jag försöker starta program eller spel från hdd, får jag bara en
    grön skärm med "loading.....".

Vad ska jag göra ?????

Min xbox är en 1.6 med aladdin advance xt.

Tackar på förhand för svar.

//RoB

Verkar vara samma fel som jaf har.. Kolla mitt inlägg Dashboard-forumet. Skumt, verkar vara många som har problem med sina nya x-boxar...

Comment

Testa att slå på boxen med powerknappen, håll den inne hela tiden, testa starta ett app el spel , håll power inne hela tiden medans du gör detta, funkar det nu har du troligt ett defekt chip el en taskig lödning.
      Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

Har provat att hålla in powerknappen men det funkar fortfarande inte.
        Kan det vara så att jag har en kass superdisk, jag har gjort ca 20 ominstallationer..

???????

//RoB

Comment

För att kunna boota superdisc så måste chipet va igång misstänker jag. Så de borde ju fungera om du nu har lyckats installera de, en del chip kommer ju inte med rätt bios p.g.a. nån lag. Prova att lägg in ett nytt bios kanske?!

/ Hannes

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X