Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur Patchar man ett bios?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur Patchar man ett bios?

undrar bara hur man gör för att patcha ett bios, har EVTool som jag öppnar ett bios i, tex: M8plus16. Nu ändrar jag lite saker i programet, stöd för LBA48
    hur partitionerna ska va och så, sedan sparar jag bioset. När jag sedan öppnar bios filen i EVtool så är inte mina ändringar kvar?? någon som vet varför?

Skumt det borde funka jag patcha M8plus_16 igår med EVtool och mina ändringar är kvar. Vilken version av EVtool använder du? Om du inte kör med 1.0.9 så prova den istället, den versionen använde jag.
    Crystal xbox v1.6
    DVD: Philips, tar cd-r
    Hårdisk: Maxtor 160Gb
    Grafik: xcalibur
    Chip: DuoX 2
    Bios: M8plus_16

Comment

ladda hem 1.0.9 i går, provade att patcha M8plus 16, allt funkar utan IGR, igr funkar inte i spelet fast jag sparar filen med igr? spelar det någon roll vad man sparar bios filen som?

Comment

Jag bytte bios just för igr. Det funkar nu men ibland behöver jag typ trippel trycka innan xboxen fattar. Det finns ju två alternativ för igr "Quick" och "More Compatible" tydligen så krånglar quick varianten för vissa spel, så om du har kört på quick kan du ju prova more comatible.

Vet inte om det spelar någon roll hur du sparar bios filen men kan du flacha den så borde det väl duga (namn mässigt).
        Crystal xbox v1.6
        DVD: Philips, tar cd-r
        Hårdisk: Maxtor 160Gb
        Grafik: xcalibur
        Chip: DuoX 2
        Bios: M8plus_16

Comment

sparade med IGR More compatible.

Comment

Använd trigger left + trigger right + back + start
            Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Comment

ok.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X