Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med flashning, är nybörjare...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hjälp med flashning, är nybörjare...

Hej på eder! slängde in en 200gb hd i min x-box för ett tag sen, men fick dock bara ut ca 130 gb ur den... vet att detta är ett väldigt vanligt problem, men jag kan inte finna något svar på hur man fixar till detta. Har ett Akira II chip, men finner bara svar för andra chip.
    Har hört att man ska flasha om bios men har ingen aning om hur man gör....någon som vill hjälpa?

mvh Lars
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

ladda ner evox m8plus bioset, sen för in bioset i evtool och spara då patchas den. sen lägg in den i c/bios gå in på system utils sen flasha om. PS jag blev av med alla mina spel kanske ska göra en backup först. sen kör du in superdisc formaterar och installerar igen

Comment

Men är det inte väldigt viktigt att jag lägger in rätt bios. Har hört att det inte är så lyckat att slänga i bioset för en äldre konsoll version, eller för fel chip tex

mvh Lars
      I am the Alpha and the Omega...
      The first and the Last...
      The begining and the End...

Comment

Original inlägg av belgari0n
        Men är det inte väldigt viktigt att jag lägger in rätt bios. Har hört att det inte är så lyckat att slänga i bioset för en äldre konsoll version, eller för fel chip tex

mvh Lars
        Man kan köra EvoX m8plus på alla versioner utom 1.6 som ska ha EvoX m8plus_16
        Ver 1.4 <> SmartXX v2
        LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
        IR-Mod<>XBMC

Comment

nej ja kör m8plus på min 1.6

Comment

Du skall köra m8plus_16 på din 1.6 annars kan den börja må pyton pga felaktig initiering av dess chipset.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

så ska jag byta bios till m8plus_16 eller

Comment

Ja, om du är säker på att du har en 1.6 så...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X