Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytta över spel ifrån skiva till XBOXens HDD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flytta över spel ifrån skiva till XBOXens HDD

Har haft ett XboX länge nu, varit nojig över att chippa det för att man blir blacklistad om man nu råkar koppla up sig live. Men nu undrar jag om det funkar o dra spel ifrån dvd/cd skivor (original eller backup) rätt över till hård-disken och kunna spela via den.

(stog att det var här "övriga frågor" avdelningen, så därför skrev jag det just här.)

Använd programet dvd2xbox, du borde ha det på boxen redan... Starta programet sen står det hur du gör. Tänk dock på att om du har orginal hårddisken kvar i så får du bara in ca. 2 spel (det tar på dina minnesblock). Och att du inte kan spela live med dem, då måste du ha orginala spel och kunna stänga av chippet.
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Nej du kan inte skick över några spel till din hårddisk om du inte har chippat den.

Comment

Jaha oj, om du inte har något chip i så kan du ju inte göra det , men du kan ju använda live även om du har chippat den...
        Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Precis, tänk bara på att ha ett chip som du kan stänga av... men det kan man väl med de flesta chippen idag...

Comment

Tänk på att om du använt LIVE innan du chippade boxen & vill använda den efter en chippning är det kört.
            Chippa först LIVE sedan är regeln
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Det är hårddisken man inte får byta efter att ha kört live. Chippningen i sig är inte problemet.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X