Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eurasia Pro Generic Flash Disc - Felmeddelande

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Eurasia Pro Generic Flash Disc - Felmeddelande

När jag bränt ut "Eurasia Pro Genric" (flashdisken då) och kör den, så "Starting Linux" sen kommer det upp i nedre högra hörnan "Drive 0: not ready". Detta gör det när det går "som bäst". Kan jag anta (och följdaktligen rättfärdigt) att detta beror på skivorna? Kör med TDK cdrw, och har en Thompson-läsare (efter vad jag kunnat lista ut från bilder osv)

Ha det

/M

Så fick jag också det dom första gångerna, fast jag brände på dvd-rw. Mitt förslag om du inte har en dvd-brännare är att bränna på nya cd-rw (du behöver 2 skivor, en för Eurasia-discen och en för själva bioset). Annars brännde jag på dvd-r...
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Ja jag har ju testat med CDrw då som sagt, med mindre framgång. Bara för att försäkra mig här då, menar du DVD-r (dvd[minus]r) eller DVDr rent generellt?

Comment

Nä jag använde dvd(minus)r, xboxen läser dessa bättre än plus. Men det jag menade var att bränna på helt nya cd-rw och inte såna som du raderat 143 ggr.

Comment

Mnja, dom CDrw jag använt var helt nyinköpta just för detta. Men dom ville sig inte iaf. Så jag får väl ge mig iväg och köpa ett gäng DVD[minus]r. Skulle inte det heller fungera, så får jag väl få fnatt en stund

Något märke att rekomendera? Iofs, så verkar även det vara olika beroende på vilken läsare man har i maskinen

Comment

Tja, alltså kvalitetsmärken brukar alltid fungera, jag använde philips, går väl bra med fujifilm eller TDK också.

Comment

Nåja, donade mig ett par (2st) dvd-rw idag, får väl hoppas på lite bättre lycka nu då Tog även 5st dvd-r just in case, så vi får väl som sagt se om det vill sig nu

Comment

Nu så är "fnattstadiet" nära. Testat med; TDK cdrw, TDK DVD-rw, Memorex DVD-r & Premium DVD+r. ALLA ger samma resultat, "Starting Linux" och sen "Drive 0: Not ready" ... utom Memorex DVD-r...där börjar den inte ens ladda linux.

Varför...varför...OHHHH varför

Comment

Du jag kom på nu att jag hade också problem med det där, men först tänkte jag fråga, (jag utgick ifrån att det var ett duo-x2 chip?) får du inte igång flashbios? 10 ggr enklare att flasha nämligen, men, men...

En grejj du kan pröva är att man kan ju trycka ut släden genom att trycka på nåt alternativ på skärmen, sen kan man ju trycka in den igen via ett tryck på A-knappen. Pröva lite olika alternativ, tryck ut med a, tryck in igen med eject-knappen och så...

Comment

Sant, Duo X2 på en 1.6-låda, så nej, jag får inte igång falshbiosen..tyvärr. Kunde dock varit lite tydligare med vilken låda/vilket chip

Varför varför VARFÖR köpte jag inte lådskräpet för ett halvårsen, då hade jag sluppit detta tramset

Comment

nja, min 1.6:a är från november förra året

Comment

VARFÖR köpte du inte SmartXX lt/opx, då hade du lirat järnet nu...
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Därför att duo-x2 är billigare?

Comment

Hade du gått ut och krattat löv åt grannarna istället för att slåss med duo-x2 chippet hade du kunnat köpa 2st SmartXX lt/opx för pengarna :-)
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

...och snart har väl förbrukade dvd och cd skivor kostat lika mycket som prisskillnaden...

:-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X