Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eurasia Pro Generic Flash Disc - Felmeddelande

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Men du varför skall man egentligen köpa ett smartxx istället för duo-x2? Det finns mer plats för bios, det vet jag, men nåt annat? (Förrutom den vad jag tycker är extremt fula displayen .
    Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

Man väljer SmartXX just för att slippa en massa trams med biosflashning från skivor, oroa sig för att flasha fel bios osv.

SmartXX har alltid kvar sitt "operativsystem" med funktioner för att flasha med biosfiler från hårddisk, över nätverket eller om man absolut vill plåga sig...från cd/dvd.

Du kan ladda in en ftp-server och komma åt filerna på hårddisken utan att du behöver ha någon fungerande dashboard installerad.

Du kommer åt xboxens eeprom, så även om eepromet är så felskrivet att boxen bara står och blinkar när du försöker starta den utan chip så går den igång med smartxx och du kan återställa.

Gör du en felflashning på duo-x2 så kan du om du har ett fungerande bios i den andra banken öppna xboxen, byta bank, boota igen och återställa. Men om du inte kan starta på någon av bankerna måste chippet ut och flashas om via hotflash.

Gör du en felflashning på SmartXX så flashar du bara om det igen tills det blir rätt. Du behöver aldrig öppna boxen. Vi kan till och med ge support genom att ansluta oss till xboxen via internet och fixa till konfigurationsfiler, bios, eeprom när någon har problem.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Kan tala om varfö JAG inte köpte smartxx...av en enda anledning, och det var, att utifrån vad jag kunde LÄSA mig till, (vilket då uppenbarligen inte är allt, Hansi skrev lite fördelar till nu då) så var den stora skillnaden, fler banker och lcd-support (hoppas jag inte blandar ihop det med något annat chip nu) och då jag inte ansåg att jag behövde möjlighet till fler bioser eller lcdsupport, så tog jag ett med Duo X2, det var något billigare, men hade vad "jag behöver".
        Att det sen skulle bli såhär PISSIGT mycket strul bara innan flashningen, var ju verkligen inte något jag hade räknat med. Just nu lutar det mest åt att ringa säljaren, och höra om jag kan lämna tillbaka lådan, och lägga pengaskillnaden för just SmartXX...men, med tanke på vilken tur jag har haft såhär långt, så kommer det väl bli tvärnej

Så, en sista chans, NÅGON, med NÅGON tänkbar lösning?

Och gällande skivorna, nåja, en jävla massa "över"...som jag dock kan använda till annat

Comment

Nätverks-flasha den?

Comment

Hade jag fått rätt (vad jag fattat av vad jag läst så går det inte ens, eller så har ytterst få fattat hur) på det i Cromwell 2.32 så. Har testat...kommer inte längre än "Searching for server (DHCP).." och där står den och tuggar...och tuggar...och tuggaaaaaar.

Har kollat över mina nv-inställningar på datorn, men dom verkar rätt...men ajg kan ju ha missat något. Men jag verkar inte vara ensam om det isf..tyvärr *sucka lite uppgivet*

Comment

Kom på en annan lösning: Är du säker på att du bränner dem rätt? Hur bränner du dem?

Comment

Ptja, flashdisken är ju en iso, inte mycket att göra där, låg hastighet (TDK DVD-rw:erna var iofs fast på x4)...och finalize...känns inte som om jag kan ändra vidare mycket där

Och jag ANTAR ju att "Drive 0" är cd/dvd-läsaren...

Comment

Men vad använder du för program, om du använder nero så ska du använda alternativet brun image?

Comment

Jo jag använder nero, och jao, jag använder alternativet "Burn Image"...ja inte på biosdisken då givetvis, men till flashdisken så

Comment

Du har jag verkligen ingen aning. Du kan ju pröva att låna någon kompis dvd-läsare och sätta i, och se om det går bättre.

Comment

Där sa du ju iofs något *ringa polaren på studs* Its worth a try

Comment

Gav nada

Nåja, det bliratt ringa imorgon, låter dom inte mig "byta" (genom att betala mellanskillnaden) så får jag väl kräva återköp, och sen köpa den andra rakt av

Och blir det nu samma krabb med SmartXX...så blir jag, ptja, smått tokig Eller nej, Då ber jag Hansi, på mina bara knä, att visa hur "remote"-biten fungerar

Comment

Hmm... Ledsen att jag inte kan hjälpa dig men jag kommer verkligen inte på vad som kan vara problemet.

Comment

Ingen fara alls, all hjälp är välkommen när man behöver den.

Blir som sagt att ringa butiken imorgon, så kan jag förhoppningsvis spela bort helgen här :P

Comment

Då kan jag komma med en liten uppdatering.

I Väntandet på att få tag i säljaren, så brände jag en sista gång på TDK cdrw...och tro FAEN om det inte fungilerade sig! Så nu, är mitt duo-x2 flashat och donat.

Kan tillägga att efter rebooten och när error 16 kom upp, fick jag nästan tuppjuck, tills jag lyckades hitta en "felkodlista"...men nu, efter *********** osv spinner boxen så fint så...and me too

Tackar för "hjälpen", det må hända att den inte hjälpte mig något, men folk försökte iaf, och det uppskattas alltid

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X