Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox flash bios

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox flash bios

Hej!

Jag råkade iförrigår radera en bios som stod i Xboxen. Av panik så insåg jag allvaret när det började stå erasing så jag startade om xboxen direkt, men det va försent. nu när jag startar boxen så blinkar den några sek sen stängs av 3 gånger sen startas den. om jag öppnar xboxen från cdrom knappen så kommer jag till den gröna texten " call customers support " errorkoden är 09! xboxen lyser röd och grön

snälla väldigt tacksam vid hjälp

då måste vi veta vilket chip det är
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Comment

Du swedenmicke, är du fortfarande intresserad av att köpa defekta boxar? Fick aldrig något svar i "Annonser/SPAM-tråden"...
      Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Comment

det är ett duo x2 chip allt fungerade perfekt innan jag råka radera ett bios.

Comment

Prova byta till andra biosbanken och se om den går igång, i så fall kan du ju flasha den istället om jag inte minns fel

Comment

hur byter jag biosbank? jag får inte ens upp menyn. notera även att chipet blinkar rött ( kanske ska va så ?)

Comment

Chippet blinkar rött när det är aktivt, så det stämmer fint. Men på själva chippet så finns det en liten switch, om du ändrar på den så byter du till den andra banken, se om det fungerar...

Comment

följde ditt råd och bytte biosbank men min IDE sladd gick sönder så jag tog en från datorn och la in den på xboxen. nu visar errorkoden 12 jag förstår inte vad den menar med dvd parametrar :S

Comment

Du det gör faktiskt inte jag heller, du får väl vänta på att Hansi kommer och berättar för dig...

Comment

Sätt i sladden ordentligt då :-)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

min IDE sladd gick sönder.. nu när jag har bytt ide sladd o sätter på boxen så sätts den på o stängs av 3 gånger sen blinkar den grönt/rött vad ska jag göra? man kan inte använda alla ide sladdar

Comment

Har du bytat bank på chippet?

Comment

ja ett tag fick jag fram 09 sen när jag bytte bank blev det 12 på errorkoden nu kommer inte ens evoX fram den sätts på o stängs av 3 gånger innan den blnikar grönt/rött.. kan man inte lämna in xboxen på lagning nånstans eller nån som kan fixa den åt mig för 400

Comment

efter att ha rört på lite sakr på boxen har jag nu fått igång den men den kommer till den gröna texten o errorkoden 05 hur ska jag låsa hårddisken när jag inte kommer åt den via datorn?

Comment

Nu har du lyckats få chippet att sluta fungera helt, förmodligen har en kabel lossnat. Lämna in boxen innnan du förstör den helt.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X