Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

felflashat aladdin advance?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• felflashat aladdin advance?

försökte flasha om min xbox i förrigår, allt verkade gå fint (använde dock ett x2 bios, vilket inte ska fungera men fick tips om det från xbox-scene) dumt gjort av mig

det som hände var att xboxen flashade om helt normalt med hjälp av evo-x

den tog bort bioset, flashade om och stängdes av

när jag sen slog på den blinkar den rött och grönt. ingen bild. ibland så fortsätter den så, men har jag otur slår den av och startar om, vilket leder till att den startar med orginalbioset. chippet fungerar alltså inte. ngt sätt o lösa detta? :/

ja du FÖRSÖKTE ladda bioset med fel storlek tydligen X2 5035 iaf med fel storlek 512k, det du skall ha är ett bios med 256k.
    Det du kan göra e nu om du har en polare med samma chip så kan man hotswappa.
    Me det menas att man start up hans box tar ut försiktigt hans chip sätter i ditt chip och flashar om. Kolla nu om det startar gör det det stäng av boxen ta ut nätsladden, ta nu ut ditt chip sätt i hans och sätt i ditt chip i din box.
    Nu är ju förutsätt ningen att du har ett chip med sockel som ser ut så här
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

tack för det snabba svaret.

hmm okej, tror inte jag har någon polare med aladdin chip finns det inga andra sätt?

Comment

Pilla loss 49lf020 chippet som med lite tur sitter i en sockel på ditt chip. Har du otur har du ett sniktillverkat aladdin utan sockel. Men får du loss chippet så kan du komma hit med det + en stor påse färska bullar så flashar jag det åt dig.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

oh, nice. fast ja e halvnoob, finns ingen pinheader på chippet tror ja. det var chippat lite skumt. förstår någon vad jag menar?

edit: :P chippat från console, får kass support där
          Last edited by PiGGELiN; 2006-11-18, 19:04.

Comment

sitter det i en sockel som jag hänvisade till med bild då?
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X